Poradit
Potřebujete poradit?
Potřebujete poradit?

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Senior bikers s Alltraining.cz – cyklistická dovolená plná pohody na prosluněné Mallorce!

Publikováno | Sdílet:

Senior bikers s Alltraining.cz – cyklistická dovolená plná pohody na prosluněné Mallorce!

Alltraining.cz přináší další report z ráje cyklistů, ze slunné Mallorky. Apríl je v plném proudu a s ním i časté výkyvy počasí v Česku. Ti, kteří přijeli na tréninkový kemp tréninkového centra Alltraining.cz s názvem Specialized Test Camp for Senior bikers si užili slunce a cyklistiku na maximum. Vše se neslo v duchu slunce, pohody, legrace a spousty kilometrů!

Třicet cyklistů přijelo strávit Velikonoce trochu netradičně. Těšili se na program plný tréninků na kolech Specialized, regenerace a přednášek pod odborným vedením zkušeného trenéra řady vrcholových sportovců Vojty Berana.

10. dubna v hotelu Iberostar Royal Cristina to všechno začalo. Ubytování bylo ve výborně situovaném hotelu s dobrou kuchyní, kde tráví jaro řada profesionálních cyklistů. Kemp odstartoval úvodním slavnostním zahájením, kde se účastnící seznámili s celým realizačním teamem, obdrželi informace o plánovaném tréninku a celkovém programu kempu. 

Nezbývalo než se jen dobře vyspat na další den. Hned ráno prověřil všechny účastníky zátěžový test, který pomohl každému najít optimální skupinu, kam se výkonnostně začlenil. Následný trénink s moderními pomocníky v podobě watmetrů a pulzmetrů od Garminu pak byl rázem efektivnější a žádný účastník se nám při něm nemohl cíleně přetáhnout.

Hned po testech vyrazily skupiny směrem na Llucmajor, aby se sžily s kolem Specialized, najely první kilometry a užily si výhledy z pobřežní cesty na moře a zelenající se ostrov.

Následující den peloton vyrazil do Colonia Sant Jordi. Někteří účastníci využili občerstvovací zastávky u doprovodného automobilu a odpočinek s kávou, jiní fandili na kritériu, které se ten den konalo. Další den se náš peloton vydal do městečka cyklistům zaslíbeného, Petra. Se slunečnými paprsky v zádech a s pomeranči ke kávě vládla ve skupině pohoda.


Posledním rovinatým tréninkem z prvního bloku byla trasa na Cap Formentor. Většina skvěle připravených borců zvládla porci přes 200km s přehledem. Protože jsme na kempu měli starší účastníky, kde nejstarším bylo skoro sedmdesát let, patří jim za jejich výkon obrovská poklona a náležitý respekt!

Díky komplexnímu programu, který Alltraining.cz nabízí, mohli všichni využít pestrou škálu regeneračních služeb po celý pobyt. V nabídce byly nejen masáže a fyzioterapie, ale také myostimulátor Compex, bazén, sauna a nechyběl ani každodenní strečink, aby byli sportovci na další trénink připraveni a odpočati.


Večerním zpestřením byly i dvě besedy. V prvním bloku připravil Vojta Beran přednášku o tréninku a sportovní výživě. Zazněla zde i spousta dobrých rad k nastavení kola a strategii oblékání při sportu. Druhou pak byla přednáška našich fyzioterapeutek Petry a Terezy o regeneraci ve sportu a jejích možnostech.


Po dni volna přišel další čtyřdenní blok. Nesl se ve znamení rychlosti a silové vytrvalosti.

Šestý den byly na programu spurty. Po rozjetí se cyklisté seznamovali se správnou technikou spurtů, ovládáním kola, aerodynamickým posedem a dalšími dovednostmi. Dobrými radami pomáhal v tréninku i jeden z bývalých úspěšných spurterů Martin Čapek.

Jízda od jízdy byla technika lepší a lepší. Následující večer předcházelo video s hodnocením spurtů přednášku o regeneraci ve sportu. Cyklisté tak mohli spolu s trenéry analyzovat chyby a vidět zlepšení ve vedení kola. Vše vyvrcholilo spurterským závodem, ve kterém všechny porazil Zdenda Vytvar.

Dále na cyklisty čekaly dvě kopcovité etapy.

První den byl ve znamení kratších stoupání. Stoupání přes Valldemosu, Puigpunyet a další kopce jsou na rozjezd do kopců ideální. Každá skupina si jela své tempo dle tepových pásem doporučených dle zátěžových testů. Skupina „pohodáři“ si vyjela  Valldemosu a pokochala se krásnými uličkami ve městě, které je zařazeno na seznam UNESCO.  I během jízdy si užili krásné výhledy, okouzlující jarní přírodu a modré nebe.

Další den byly v plánu delší kopce. V pohoří Tramuntana přejeli Lluc, Soller i sedlo Solleru. Někteří obdivovali majestátní hory, někdo běžce, kteří tam ten den závodili v terénním běhu na 100km. Balíkem se neslo „zlatě na kole“! Pro vyšší teploty vzduchu iontový nápoj Unisport od Nutrendu tekl proudem. Jezdci doplňovali i během tréninku z doprovodného vozidla na předem domluvených místech.

Po slavnostním ukončení a vyhlášení krále vrchařů se všichni rozloučili nad sklenkou něčeho lahodného. Kdo neodlétal časně ráno, tak stihl ještě vyjížďku na oblíbené Cala Pí, kde se cítíli cyklisti jako v oblasti Karibiku. Po tréninku se postupně všichni odebrali na letiště a letěli zpět do vlasti.

Team Alltraining.cz doufá, že veškeré znalosti a fyzická kondice bude zúročena v následujících měsících. Všichni si snad uchovají vzpomínku na výbornou sportovní dovolenou se skupinou nadšených cyklistů a pohodě na kole.


Líba Drhlíková si desetidenní kemp na Mallorce užila naplno. Alltraining.cz poznala na závodech Kola pro život. Kempu se účastnila již podruhé. Velmi si užívá dobré party lidí kolem kola a taky mladého kolektivu. Jak sama říká: “Objevila jsem sport až v 60 letech“.


Všichni ale obdivují její životní elán a chuť se hýbat. Pravidelně vyjížděla se skupinou pohodářů a žádná vzdálenost pro ni nebyla problém. Vždyť i doma jezdí přes 100 km a nevyhýbá se ani závodům jako Král Šumavy nebo Salzkammergut trophy. Každodenně si užívala regeneračních procedur a focení krás Mallorky.



Na Mallorce zase za rok Ahoj!

Michal s Alltraining.cz poznal novou dimenzi cyklistiky!

Právě jsem se vrátil z Mallorky, kde jsem absolvoval sedmidenní Alltraining Test Camp, který mi coby víceméně rekreačnímu cyklistovi koupila manželka k narozeninám. Čekal jsem něco ve stylu svých častých cyklojízd z Prahy podle Berounky, tedy chvíli ostřejší někdy zase výletnější tempo v rozsahu 70-150 km s občasnými různě dlouhými zastávkami v příjemných osvěžovnách.

 Ale z tohoto očekávání jsem byl hodně rychle vyveden krátce po příletu na Mallorku. Ještěže jsem tam byl se zkušenějším kamarádem Jirkou, který podobnou akci Alltraining.cz absolvoval již poněkolikáté a dal mi hned na začátku pár dobrých rad, které mi nejdříve připadaly dost absurdní – jakože se přes den nestaví a večer nechodí na pivo, chodí se brzy spát, bere se s sebou svačina připravená u snídaně namísto zastávky na oběd, ráno se chodí, tedy spíše běží, na protahovací rozcvičku, stejně tak po tréninku, zadek se maže speciálním balzámem, pijí se různé ionťáky, jí se spousta sladkostí, a to jak klasické sladké pokrmy u snídaně a večeře, tak během jízdy v podobě různých energetických tyčinek a gelů a dokonce že si cyklisti holí nohy kvůli zmírnění následků silničního lišeje v případě pádu..

Říkal jsem si proboha, do čeho jsem to vlez? Následně se nás ujala parta profíků v čele se zkušeným trenérem řady profíků  Vojtou Beranem, vysvětlila nám základní teorii, udělala zátěžové testy, podle nich nás pak rozřadila do výkonnostních skupin a začalo se jezdit.

Nejdříve jsme se museli naučit jezdit v balíku – v útvaru velikosti a rychlosti pomalého kamiónu, tedy v za sebou natěsno seřazených čtyř až pěti dvojic se specifickým komunikačním systémem a obměňováním tahounských dvojic na špici.

Pak postupně probíhala výuka a praktické nacvičování různých technik, od normální jízdy přes jízdu do kopce až po sprinterské spurtování a taktiku, jak těsně před cílovou čarou přeskočit soupeře a nedat mu přitom žádnou šanci..

Do toho jsme postupně najížděli denní objemy od cca 80 do 150 km, nejdelší vyjížďka byla přes 200 km a nejnáročnější zase královská etapa se dvěma tisíci nastoupených metrů. A když se porouchalo kolo, opravil ho mechanik Petr, když tělo, opravily ho fyzioterapeutky Péťa  a Terka, takže druhý den ráno zase všechno fungovalo, jak má.


Tréninkový plán byl sestaven tak, že se zátěž přidávala postupně, po nejdelší vyjížďce byl volný den a pak teprve přišly hory, kdy jsme si odpočinuli a navíc již měli něco natrénováno. V kopcích jsem coby poberounský rovinář-zastávkář  dost trpěl, ale nakonec jsem to nějak dal, ani nevím jak – asi za to trochu mohla ta pro mě zcela nová životospráva, ale hlavně péče trenérů Vojty, Jirky a Martina, kteří mi opravili moje chyby, dodali moudré rady,


které opravdu fungují, a velmi zkušeně nejdříve změřili a pak i odhadli možnosti každého z nás, takže nás nehnali přes naše „anaerobní prahy“, čímž nás neuštvali, neznechutili ale naopak z nás vymačkali „příjemně snesitelné maximum“ – mnoho z nás do té doby ani netušilo, čeho jsme schopni – a ještě přitom jsme si to moc užili, a to jak krásnou rychlou jízdu v balíku po většinou kvalitních silnicích v krásné krajině, tak mnohakilometrové sjezdy po silnici s dokonalým asfaltem s přehlednými zatáčkami v úžasné horské scenérii, tak i opojný pocit, že jsme při stoupání do těch kopců vyhráli sami nad sebou, ani to zas tak moc nebolelo a ještě pak za odměnu byl ten sjezd z kopce.

A všechny ty absurdní rady mi postupně úplně přestaly připadat absurdní, dokonce by mi na konci akce přišlo absurdní, kdybych to dělal jinak, jen ty nohy jsem si neoholil. Ale tak nějak cítím, že na ně brzy taky dojde.. 

Na Mallorce za rok opět na viděnou Michal Smrž

Řízený trénink s Alltraining.cz byl na Mallorce super!

Termín Senior Bikers jsem si  vybral, protože je to kemp, kde je slibován nájezd mezi šesti sty až tisícem kilometrů, a to je nejméně v nabídce. S cyklistikou opravdu začínám a první pořádné kolo jsem si koupil v září 2013.

 

Znamená to tedy, že jej vlastním osm měsíců. Vzhledem k zimní přestávce bylo možné z této doby jezdit venku pouhé dva měsíce. Stihl jsem tedy najezdit jen 580 km a cca 20 hodin doma, na válcích. O tom, že je to neskutečně málo, jsem se přesvědčil hned v úvodu kempu.  

Kemp jsem rezervoval již v prosinci 2013 a všem doporučuji raději brzkou rezervaci, vzhledem k příznivější ceně letenky a možnostem letu. 

Dále jsem se rozhodl pro přílet do místa konání o jeden den dříve. (Cena prodloužení o jeden den je také poměrně příznivá a vše probíhá více v klidu.) Přímé lety Praha - Palma de Mallorca bohužel nejsou možné a cesta trvala více než 12 hodin. Menší odpočinek po letu přišel vhod.  

První den

Na letišti: vyzvednutí, transport na hotel, předání pokoje - již tady mi bylo jasné, že jsem v rukou profíků. Před letištěm na nás čekal nový VW Transporter, celý polepený v týmových barvách. Člověk, který nás vyzvedával, oblečený v týmovém dresu, precizní stisk ruky a kemp začal.

Převoz na hotel: opravdu skvělý čas, přesně, jak je to v propozicích, cca 10 minut.

Ubytování: parádní pokoj se vším, co člověk potřebuje. Základní informace o plánu na druhý den.

Druhý den

Provozní záležitosti (vše v jednom areálu, v garážích hotelu - co víc si přát): informace v kanceláři, příspěvek na pojištění kola, převzetí smlouvy o zapůjčení a cesta do hotelové dílny pro kolo.

Po krátké cestě výtahem jsem se dostal do hotelové dílny, kolo bylo již předpřipraveno, v minutě mi technik instaloval moje nášlapy a mohlo se vyrazit na první krátkou projížďku. Ta je nutná pro zjištění, zda je vše nastaveno dle informací, které jsem již před zahájením kempu zaslal pořadateli.

Následovala prohlídka hotelu a cca v 16.00 hodin první seznamovací schůzka s Vojtou Beranem, a zároveň první balík informací. Dostal jsem informace o obsahu kempu, o technice jízdy, o jízdě v pelotonu, o bezpečnosti. Potom jsme odjeli na první, cca 35 km kontrolní projížďku.

Po projížďce jsme zašli na vynikající hotelovou večeři a pak už jsme spěchali na první seznámení s realizačním týmem Alltraining. Zde proběhlo představení trenérů, fyzioterapeutů a mechaniků. Nechyběla video projekce. Vše bylo opět vyladěno do týmových barev, od oblečení, až po poslední rezervační kartu na stoly u snídaně, či večeře. Nerad bych zapomněl na informaci, že všude v hotelu bylo jasně cítit, že Alltraning tým má velký respekt u personálu. 


Třetí den

Absolvoval jsem fyzické testy, doladilo se nastavení kola a hurá na první ostré Mallorca 2014 kilometry. Dle výsledků fyzických testů jsme byli zařazeni do čtyř skupin. Bohužel jsem byl zařazen do první ze čtyř výkonnostních skupin, což se později ukázalo jako velký omyl,

vzhledem k tomu, kolik hodin jsem na kole skutečně odjezdil. I toto se po prvním tréninku velmi rychle vyřešilo k mé maximální spokojenosti. Naštěstí jsem nebyl jediný, kdo měnil skupinu, i když si myslím, že v kempu nebyl nikdo takto nezkušený.  


Druhý až čtvrtý den

Každý den začínal ranní nepovinnou rozcvičkou. Následovala snídaně a dále, okolo půl jedenácté, seznámení s trasou, nějaké to vysvětlení techniky a výjezd na trať včetně doprovodných vozidel. 


Pátý den

Celý kemp měl zasloužený den volna na odpočinek.

 

Šestý až devátý den

Opět čtyři dny trénování všeho, co může cyklista potřebovat, včetně podrobné výuky, spurtování a všeho, co Vás napadne. 



Na konci prvního tréninkového kola, tj. po prvních čtyřech tréninkových dnech, se koná společensko-kulturní akce v místním baru, kde se Ti nejlepší a nejodolnější, včetně Vojty Berana, zdrží až do čtvrté hodiny ranní. Pro velký úspěch jsme tuto akci zopakovali ještě jeden den před odjezdem.


Závěr


Kemp hodnotím jedním slovem, které několikrát zopakuji. Parádní nápad, parádní organizace, parádní trénink, parádní sladění, parádní nálada a my jsme měli ještě parádní počasí. Co víc si přát? Snad to samé na MALLORCE 2015.

Já jedu znovu a Vy? Milan Ulrich



KOMPLETNÍ REPORTÁŽ Z KEMPU NAJDETE V NAŠÍ FOTOGALERII

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT