nastavování posedu na paměti.

Nastavení sedla

Výška sedla by měla být zvolena tak, aby mohl cyklista pohodlně kruhově šlapat a zajistil maximální přenos síly na nášlapné pedály. I malá odchylka od správné polohy může vést ke zdravotním potížím.

Nezapomínejme i na to, že se díky rozdílné anatomii pánve liší silniční sedla pro muže a ženy.

Poloha řídítek

Přestože i zde je mnoho proměnných, základním pravidlem pro nastavení řídítek je charakter cyklisty a jeho styl jízdy. Pro pohodlnější a delší cesty je dobré mít řidítka nastavena ve vyšší poloze. Zato závodníci zaměřující se na výkon využijí agresivnější a aerodynamičtější pozici, kterou jím zajistí posunutí řidítek do nižší polohy.

Úchop silničního kola

Základní poučkou pro nováčky je, že běžné uchopení řidítek by mělo odpovídat úhlu, ve kterém si dva lidé podávají ruku. Silniční kolo nám však narozdíl od horského nabízí mnohem více možností a variability úchopu. 

  1. Úchopem za páky strávíte na silničce nejvíc času, přináší jistotu i na rozbité silnici či při jízdě ze sedla. Prsty na páce vám navíc zajistí bezpečné brždění.
  2. Držením se horní hrany řidítek si pomůžete hlavně v dlouhých kopcích, kde není nutná aerodynamická poloha.
  3. Při rychlých sjezdech a sprintech je nejlepší uchopit spodní oblouk na přední straně, čímž se dostanete do aero polohy a přitom máte prsty na brzdových pákách.
  4. Dlouhé rovinky bez nutností brzdění a častého řazení si naopak říkají o úchop na úplném konci spodního oblouku, o který si ruce pohodlně opřete.

Časovkářské kolo

K časovkářskému speciálu, neboli koze, je nutné přistupovat úplně jinak. Cyklista se zapře za hrazdu a vše se zde podřizuje aerodynamické poloze a co nejnižšímu odporu vzduchu. 

Správné nastavení posedu je však mnohem složitější proces a proto doporučujeme využít služeb kvalifikovaného fittera, který vám během 2-3 hodin na špičkovém stroji Retül Fit nastaví vaše kolo i tretry přesně na míru a tím vám ušetří nejen cenné watty, ale zbaví vás aktuálních i budoucích zdravotních komplikací, které při nesprávném zatěžování těla zaručeně vzniknou.

 

" />
Poradit
Potřebujete poradit?
Potřebujete poradit?

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Jak správně nastavit silniční kolo

Publikováno | Sdílet:

Nastavení posedu na silničním kole je stejně důležité, jako samotný výběr kola. Při špatném přístupu budete nejen pomalejší, ale můžete si způsobit nepříjemné zdravotní problémy. V prvním díle Cyklistické školy si řekneme nejdůležitější věci, které je nutné mít při nastavování posedu na paměti.

Nastavení sedla

Výška sedla by měla být zvolena tak, aby mohl cyklista pohodlně kruhově šlapat a zajistil maximální přenos síly na nášlapné pedály. I malá odchylka od správné polohy může vést ke zdravotním potížím.

  • Pokud je sedlo příliš vysoko, přetěžujeme zadní stranu stehen a hýždě.
  • Nízká poloha sedla vyváří prozměnu přetížení přední části stehen, které většinou vede k bolestem stehen či v koleni.

Nezapomínejme i na to, že se díky rozdílné anatomii pánve liší silniční sedla pro muže a ženy.

Poloha řídítek

Přestože i zde je mnoho proměnných, základním pravidlem pro nastavení řídítek je charakter cyklisty a jeho styl jízdy. Pro pohodlnější a delší cesty je dobré mít řidítka nastavena ve vyšší poloze. Zato závodníci zaměřující se na výkon využijí agresivnější a aerodynamičtější pozici, kterou jím zajistí posunutí řidítek do nižší polohy.

Úchop silničního kola

Základní poučkou pro nováčky je, že běžné uchopení řidítek by mělo odpovídat úhlu, ve kterém si dva lidé podávají ruku. Silniční kolo nám však narozdíl od horského nabízí mnohem více možností a variability úchopu. 

  1. Úchopem za páky strávíte na silničce nejvíc času, přináší jistotu i na rozbité silnici či při jízdě ze sedla. Prsty na páce vám navíc zajistí bezpečné brždění.
  2. Držením se horní hrany řidítek si pomůžete hlavně v dlouhých kopcích, kde není nutná aerodynamická poloha.
  3. Při rychlých sjezdech a sprintech je nejlepší uchopit spodní oblouk na přední straně, čímž se dostanete do aero polohy a přitom máte prsty na brzdových pákách.
  4. Dlouhé rovinky bez nutností brzdění a častého řazení si naopak říkají o úchop na úplném konci spodního oblouku, o který si ruce pohodlně opřete.

Časovkářské kolo

K časovkářskému speciálu, neboli koze, je nutné přistupovat úplně jinak. Cyklista se zapře za hrazdu a vše se zde podřizuje aerodynamické poloze a co nejnižšímu odporu vzduchu. 

Správné nastavení posedu je však mnohem složitější proces a proto doporučujeme využít služeb kvalifikovaného fittera, který vám během 2-3 hodin na špičkovém stroji Retül Fit nastaví vaše kolo i tretry přesně na míru a tím vám ušetří nejen cenné watty, ale zbaví vás aktuálních i budoucích zdravotních komplikací, které při nesprávném zatěžování těla zaručeně vzniknou.

 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT