rychlých sjezdech to přináší několik věcí, na které bychom si měli dát pozor.

Ve stylu formule 1

Otevřené zatáčky, kde bezpečně vidíme situaci před sebou a jsme si jistí, že v protisměru nehrozí žádné nebezpečí, projíždíme stylem pilotů formule 1. Před vjezdem do ní najedeme k vnějšímu okraji, projedeme jejím středem a necháme se vynést zpět k vnějšímu okraji. 

Rychlost bychom měli upravit ještě před vjezdem do zatáčky. Během samotného zatáčení je mnohem lepší a bezpečnější zrychlovat, než brzdit. Podcenění zatáčky a snaha o zpomalení v jejím průběhu vede často ke krizové situaci, nebo přímo pádu. 

Náklon a šlapání

Výhodu při průjezdu zatáčkou, hlavně ve vyšší rychlosti, můžeme získat i náklonem kola do směru zatáčky, zatímco váha je ponechána na vnějším pedálu. Pokud máte dobrý přehled o situaci za zatáčkou, nebojte se už při jejím průjezdu šlapat a připravit si co nejlepší rychlost pro následnou rovinu. 

Při průjezdu zavřenými zatáčkami, zejména v horském terénu, musíme věnovat velkou pozornost sledování situace na silnici před námi. V takových šikanách většinou nenajíždíme tolik ke středu zatáčky a rychlost při výjezdu obětujeme na úkor naší bezpečnosti.

 

" />
Poradit
Potřebujete poradit?
Potřebujete poradit?

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Správné projetí zatáčky

Publikováno | Sdílet:

Každou zatáčku bychom se měli snažit projet s co nejmenší ztrátou rychlosti při zachování maximální bezpečnosti. Zejména v horském terénu a při rychlých sjezdech to přináší několik věcí, na které bychom si měli dát pozor.

Ve stylu formule 1

Otevřené zatáčky, kde bezpečně vidíme situaci před sebou a jsme si jistí, že v protisměru nehrozí žádné nebezpečí, projíždíme stylem pilotů formule 1. Před vjezdem do ní najedeme k vnějšímu okraji, projedeme jejím středem a necháme se vynést zpět k vnějšímu okraji. 

Rychlost bychom měli upravit ještě před vjezdem do zatáčky. Během samotného zatáčení je mnohem lepší a bezpečnější zrychlovat, než brzdit. Podcenění zatáčky a snaha o zpomalení v jejím průběhu vede často ke krizové situaci, nebo přímo pádu. 

Náklon a šlapání

Výhodu při průjezdu zatáčkou, hlavně ve vyšší rychlosti, můžeme získat i náklonem kola do směru zatáčky, zatímco váha je ponechána na vnějším pedálu. Pokud máte dobrý přehled o situaci za zatáčkou, nebojte se už při jejím průjezdu šlapat a připravit si co nejlepší rychlost pro následnou rovinu. 

Při průjezdu zavřenými zatáčkami, zejména v horském terénu, musíme věnovat velkou pozornost sledování situace na silnici před námi. V takových šikanách většinou nenajíždíme tolik ke středu zatáčky a rychlost při výjezdu obětujeme na úkor naší bezpečnosti.

 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT