Poradit

Odeslat dotaz

Slunečné březnové mallorské putování ukočil záškodník - COVID 19

Publikováno | Sdílet:

Na Mallorce je stále slunečné počasí a třetí kemp začal v plném cyklistickém nasazení. Účastníci si užívají krásy ostrova na špičkových kolech značky BMC a Colnago. Najednou však zasáhne vyšší moc a je se vším nadobro konec. Jméno záškodníka je Covid 19.

Kemp jsme zahájili tradičně úvodní besedou, kde jsme přivítali všechny naše nové účastníky a zde se dozvěděli vše, co je čeká a namine. Následující den absolvovali všichni zátěžové testy, na jejichž základě byli rozděleni do dvou výkonnostních skupinek. Pod vedením našich zkušených Vojtěcha Berana a trenérů Adama Ptáčníka se vydali hned odpoledne najet své první kilometry. První etapa nás zevedla do starobylého městečka Ses Salines, kde se naši účastnici mohli svézt na starem velodromu, pak následovalo doplnění energie od Nutrendu aby všichni měli dost sil na cestu zpět. V cíli první eptapy jsme na našich cyklopočítačích Garmin měli přesně 100 km a né pro jednoho účastníka to byla první "stovka" letošního roku.

Druhý den jsme se rozjeli do středu ostrova. Dalším vytrvalostním tréninkem jsme opět o trochu více oseděli své "zadky" postupně se více a více sjížděli v nové skupině a uháněli po ostrově jako sehraný express. V polovině tréninku nás čekalo malé stoupání, kde jsme poměřili síly a vystoupali ke klášteru Bonani, kde se radoval z vyhrané prémie Adam Stibal. Krásným rozhledem jsme viděli celou Mallorcu, občerstvili se ve vyhlášeném cykloměstečku Petra a upalovali ostrovem směrem k domovu. Opět jsme navýšili objem a zaznamenali v nohách 120km po krásných prosluněných silnicích.

Třetí den jsme pokračovali tréninkem techniky, vyzkoušeli jsme si jaké to je spurtovat a efektivně se zvednout ze sedla svého kola. Trenéři nám vysvětlili správnou techniku dle metodiky cykloškoly Vojtěcha Berana, která je velmi důležitá k tomu, aby naši účastníci spravně ovladali sva kola a uživali si jak výjezdy do kopců tak i sjezdy. Následoval malý závod, ve kterém nad všemi zvítězil 16letý Adam Kubík.

Čtvrtý den jsme vyrazili směrem na západní pobřeží Mallorky, kde se naskýtá mnoho krásných výhledů z útesů na moře, protože to byla etapa, která vyvrcholila první blok, zamířili jsme až na nejzápdnější cíp ostrova do městečka Sant Elm, které nabízí mnoho možností. Je zde  spousta krásných kaváren a připadáte si jak v Sain-Tropez. Dopřáli jsme si sladkou odměnu s výhledem na moře. Pak už nezbývalo než jen vyrazit zpět do našeho hotelu za zaslouženým odpočinkem. Na konci tréninku naše tachometry Garmin ukazovali pěkných 150 kilometrů s 2000 vyškovými metry na tachometru.

Ve volném dni se téměř všichni vydali na výlet do Palmy, hlavního města Mallorky, kde navštívili nejznámější cyklistickou kavárnu Rapha. Odpoledne naši účastnici využili k regeneraci u našich šikovných masérek či fyzioterapeutek nebo si uživali sluníčka na pláži u moře. Večer se utužoval kolektiv v restauraci Farinnera, kde byla možnost ochutnat místní speciality a výborné steaky ze pštrosa nebo luxusní svíčkové.

V něděli ráno se opět chystáme na trénink, z České republiky chodí děsivé zprávy, když náhle přijedou kamarádi a vyděšeně říkají: "Karanténa po celém ostrově přišla o den dříve - nikam se nesmí". Ano je tomu opravdu tak. Krásné prožitky z kempu se rozplývají, nastává panika a lidé utíkají z ostrova pryč. Odvážíme jednoho po druhém, pomáháme i cizím Čechům se dostat na letiště a domů. Celosvětový záškodník COVID 19 si libuje, jak se mu vše krásně povedlo. Ano dorazil i k nám na ostrov a ukončil tak vyšší pandemickou mocí naše jarní mallorské putování. Je nám k pláči, ale je to tak... žádné sportování, žádná zábava, ale boj o přežití. Tak skončila jarní etapa jarních kempů 2020. O dalších plánech vás budeme informovat, tak se držte a jak to bude možné. Těšíme se opět na viděnou.

Názory našich účastníků:

Vlastimil:S Alltraining je to moje první zkušenost a jsem naprosto spokojený. Ostrov je nádherný a výhledy, kterými se po cestě kocháme jsou neskutečné. Hned po prvním dni na kole jsme přijeli spálení, jak nám celou cestu slunce pálilo. Zázemí Mallorcacyclingcentrum.com je moc pěkné, nejlepší na tom je, že stačí vylézt z hotelu a jste v půjčovně. Snídaně a večeře v hotelu jsou skvělé. Včera ráno jsem si dokonce dával k snídani skleničku šampaňského, co víc si přát."

Adam: Kemp pod vedením trennérů Vojtěcha Berana a Adama Ptáčníka mně, jako závodníkovi vždy pomůže se kvalitně připravit na nastávající sezónu. Velmi oceňuji super kola, které jsou vždy ve skvělém stavu díky skvělé práci mechaniků. Letošní kemp byl specifický díky situaci, která nastala kvůli pandemii corona viru. I přes vypjatou situaci  to nebylo na trenérech pozna. Vždy, když bylo něco potřeba vyřešit, či byla nutná změna trasy, tak to bylo bez problému a hned. V celkovém součtu jsem zde za 14 dní najel systematickým tréninkem cca 1750Km, což je velmi dobrý základ pro první závody.