Poradit
Potřebujete poradit?
Potřebujete poradit?

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Díl IV.: Vašek vs Martin. Duratec vs Niner. 26 vs 29.

Publikováno | Sdílet:

Díl IV.: Vašek vs Martin. Duratec vs Niner. 26 vs 29.

Čtvrtým dílem pokračuje naše minireality show dvou mužů Vaška a Martina. Dnes se podíváme na jejich nádobíčko. Tedy to cyklistické....

Souboj dvou mužů o přežití v závodě Craft 1000 Miles Adventure začne již za 10 dnů. Dnes vám představíme jejich technické vybavení, tedy zatím jen to, které je poveze.

Připomeňme si, že v naší minireality show je osmatřicetiletý zápasník a provozovatel restaurací Václav Silovský a o pět let mladší hobby cyklista a mluvčí Kofoly Martin Klofanda. Dozvěděli jsme se něco o jejich životech, sportovní kariéře, fyziologických předpokladech a dnes doplníme mozaiku o hardware.

Duratec Sonix CX4

Niner Air9 Martina Klofandy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Oba dva spojuje fakt, že svá kola, na kterých absolvují 1600 kilometrů dlouhý závod si pořídili teprve nedávno. Oba dva mají tedy zbrusu nová kola, což se může v tak dlouhém závodě možná projevit i negativně. Ale nepředbíhejme, uvidíme. Show je teprve na začátku.

Martin si vybral dlouho okukovaný Niner Air 9, zatímco Vašek sáhnul po nabídce z české provinience Duratec Sonix CX4. Znalcům tak již nemusíme připomínat, že i na poli techniky jde o značně rozdílné produkty. Dvacet devět versus dvacet šest palců a karbon versus hliník. Co se nakonec ukáže jako výhodnější bike? Ostrý karbon nebo o něco pohodlnější hliník? Povalí 29palcová kola rychleji než 26ková?

Martinův karbonový Niner Air 9

Pojďme se ale už podívat blíže na maratonský speciál Martina Klofandy. Pro něj byl nejdůležitější pohodlný posed a váha. "Jezdil jsem dříve na Rocky Mountain, ale z hlediska geometrie mi nesedlo. Taky jsem si vyzkoušel pár devětadvacítek a rozhodl jsem se, že pojedu na nich. Značka Niner se mi vždycky líbila, sáhl jsem tak po ní. Je to úžasný kolo," pochvaloval si Martin.

Niner Air9 Martina Klofandy

Martinův Niner Air 9 je rok a půl stará novinka amerického producenta vyroben z vláken high modular carbon bez typického pletení. Rám je zejména v kritických místech u hlavovky a středu zesílen.

Osazení je opravdu velmi různorodé. Vidlice, řazení a brzdy pochází s koncernu Sram. Rock Shox Reba XX 29 se zamykáním z řidítek, řazení Sram XX, kliky Truvativ XX a brzdy Avid Elixir.

Niner Air9 - na robustní zadní stavbu budou připevněny vzpěry nosiče ze sedla

"Stále ještě testuju, co si s sebou nakonec vezmu. Řeším hlavně pláště, sedlo a sedlovku," řekl nám Martin. Sedlovku totiž poveze hliníkovou, oproti té karbonové Race Face na obrázku. "Budu mít na sedlovce upnutý nosič, takže nechci riskovat žádné problémy. Mám připravenou fakt nezničitelnou dlouhou sedlovku Truvativ," upřesnil Martin. Jen doplníme, že nosič bude mít vzpěry vedoucí od zadní vidlice, který se mu nyní na zakázku vyrábí .

Kola nesou značku ZTR, náboje jsou od firmy DT Swiss, přední s 15mm pevnou osou. Nohy budou předávat sílu do pedálů Crankbrothers. A zbývá ještě kokpit: představec Thompson, řidítka Niner, rohy Tune a samozřejmě vytuněná Dobronožka. Váha celého kola 10,5 kg ve velikosti L.

Niner Air9 - kokpit s Dobronožkou pro štěstí

Vaškův hliníkový Duratec Sonix CX4

Václav využil blízkosti svého působiště v Západočeském kraji a ve Městě Touškově, tedy v sídle firmy Duratec, si nechal na zakázku postavit nový bike. Konkrétně model Sonix CX4. Původně také pomýšlel na devětadvacítkový speciál, ale podle výsledků měření FOG mu nakonec bylo doporučeno kolo šestadvacetipalcové. "Posed na tomto kole by byl pro Václava až příliš vzpřímený (řídítka mnohem výše než sedlo) a to díky malé výšce postavy (pouhých 173 cm) a zejména velmi krátkým nohám (vel. rámu jen 44cm). Proto jsme se na základě uvedených parametrů rozhodli o provedení kola se 26-kami," uvedla ředitelka firmy Kateřina Duchková.

Narozdíl od Martina bude Vašek sedlat klasický hliníkový rám z odlehčených double butted trubek s proměnlivou tlouštkou stěny. Váha je více méně stejná: 10,2 kg.

Tento model má vnitřní vedení lanek což bude výhodné díky minimálním nárokům na údržbu, lze na něj bezproblému upevnit nosič. "Po domluvě s panem Silovským a analýze jeho stylu jízdy, jsme zvolili komponentovou sadu Sram X.9 v provedení 2x10 a vidlici Rock Shox Sid se zavíráním z řídítek. Ostatní výbava je standardní," popsala nám bike ředitelka.

Tím ostatním byly myšleny brzdy Avid Elixir, sedlovka, řidítka a představec Truvativ Stylo, sedlo fi:zik Gobi. Kola a náboje Fulcrum jsou rovněž obutá českým výrobcem, tentokrát z Náchoda - Rubena Scylla Top Design 2,10.

Jediným komponentem ze země vycházejícího slunce, tedy od firmy Shimano, a to na obou kolech, jsou Václavovy pedály....!

Zatímco si Martin mohl vybrat jen ze dvou možných barevných variant, Vašek měl k dispozici neomezenou paletu barev. Nakonec z linky sjelo velmi povedené kolo s neokoukanou hnědou barvou. "Designově jsme stylizovali rám a i doplňky do barev firmy pana Silivského Angus Farm, které jsme dostylovali jménem a logem farmy pod lakem." Stejné barvy nakonec dostala i Václavova přilba...

Nyní mají pánové posledních 10 dnů do finálních příprav. Řeší batohy, nosiče, brašny, spacáky, oblečení, navigace, solární napájení, výživa atp. Jakou zvolí borci taktiku a jak vyřešili poslední nutnosti před startem se dozvíte už příští týden, kdy zveřejníme poslední článek před samotným startem....

Foto: Michal Červený, Jan Němec

zdroj: www.mtbs.cz

 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT