Poradit

Odeslat dotaz

Kemp na Kokoříně pohledem Jany, Miloše a Pavla

Publikováno | Sdílet:

Letní tréninkový kemp jsme letos zvolili v nové lokalitě malebného údolí Kokořín. Nečekala nás zde jen krásná příroda a vhodné cyklistické terény, ale také dobrá nálada a nabitý týden zážitků a zdokonalování. Jak si kemp užila Jana, Pavel a Miloš, kteří s námi byli na cyklistickém kempu poprvé?

MTB kemp Kokořín očima Miloše

Účast na tomto kempu byl již můj druhý kemp s Vojtou Beranem a týmem All training. První byl zimní kemp Benecko, Kokořín druhý. Takže by se dalo říct, že už bych měl vědět, do čeho jdu. Ale opak byl pravdou. Ale popořádku, ať to má nějaký řád.

Co mě nepřekvapilo, bylo sportovní nasazení. S Vojtou trénuji cyklistiku cca od letošního února a za tu dobu jsem ho trochu poznal. Jeho sportovní nasazení a tah na branku jak ve svém sportu, tak v rozvoji firmy je hodně, v dobrém slova smyslu, zarputilé. A to se mi opravdu líbí.

Tento styl se projevoval na Kokořínském kempu na každém kroku. Už hodně pamatuju, na kempu jsem byl opravdu za stařešinu, ale styl kempu byl hodně blízko vojenskému cvičení. Budíček, rozcvička, dopolední zaměstnání, oběd, odpolední zaměstnání, večeře, večerní školení – tematické přednášky Vojty a jeho zajímavých hostů a lektorů. Jeden velký rozdíl tady ale byl. Na vojně jsem všechno dělal s donucením a s odporem, tady dobrovolně a v mých 52 letech s nadšením.

A teď podrobněji k průběhu, ten mě dost překvapil.

Kemp neskutečně programově našlapaný a byl zaměřený hodně na techniku jízdy na cvičáku ale také v ostrém terénu. Rozplánování lekcí začalo od základů jízdy v terénu, které jsme cvičili na louce, ale velmi rychle jsme přešli k aplikaci v reálném terénu. Postupně jsme v jednotlivých dnech probírali a byli seznamováni s možnými situacemi, které při jízdě v terénu nastanou. Teoreticky i prakticky jsme všechno probrali a procvičili a navíc jsme několikrát v průběhu kempu měli možnost všechny prvky aplikovat při vyjížďkách do reálných terénů.

Na tomto kempu jsme cvičili techniku jízdy mezi překážkami, prudké sjezdy, špurty, silový a švihový trénink v kopcích a mnoho dalších. Jednoho společného jmenovatele každý trénink měl. Vždy bylo všechno dobře vysvětleno, pak jsme to zkoušeli s různým úspěchem, ale při tom jsme byli průběžně opravováni. A i přes krátkou dobu kempu a neskutečně našlapaný program jsme se posouvali úspěšně dopředu.

V průběhu celého kempu jsme se někteří s těmito praktikami seznamovali poprvé, ale pro zkušenější bajkery měl určitě kemp také velký přínos. Procvičování i známých praktik, ale hlavně pod dozorem odborníků s okamžitou zpětnou vazbou a opravou chyb bylo jistě pro každého velmi přínosné. Vojta spolu s Vaškem Ježkem, Láďou Šulcem a Karlem Holíkem byli výbornými lektory. Věnovali se nám intenzivně a v průběhu celého kempu jsme byli pořád pod jejich bedlivým vedením.

Osobně jsem se několikrát ocitnul v situaci, kdy jsem si myslel, že naplánovaný trénink prostě nedám. Některé sjezdy nebo technické prvky byly do té doby pro mě nemyslitelné. Ale dobrým vedením, praktickým smysluplným přístupem jsem toho většinu zvládnul.

Na závěr moje zhuštěné hodnocení:

• Krásné prostředí – ubytování, lokalita, terény

• Dokonalá příprava programu kempu – stačili jsme toho probrat hodně, efektivně využitý čas

• Erudovaní lektoři – Vojta, Láďa Šulc, Karel Holík, Vašek Ježek, Aneta, Tereza to do nás hustili pod tlakem na každém kroku

• Ohromný přínos – já osobně jsem se posunul o mílový skok dopředu a jsem přesvědčený, že postupně budu zvládat aplikaci v závodech a tím se posouvat výš ve výsledkové listině.

• Bezchybný servis – masáže, Compex v podání Anety, pitný a stravovací režim, možnost testu kol

• Výborná parta – všichni stejně bláznivě zapálení pro tu samou věc, velmi příjemná přátelská atmosféra.

Prostě pohoda po celou dobu, výborné po všech stránkách.

Silnička byla super říká účastnice Jana

Mé letošní předsevzetí bylo zlepšení fyzické kondice a lepší ovládání kola. Jsem ráda, že jsem objevila společnost Alltraining, která mi nejdříve pomohla zjistit moji fyzičku pomocí zátěžového testu a připravit mi trénink šitý na míru, který jsem si doladila v praxi na silničním kempu v Kokoříně. I když to nebyla dovolená bez námahy, tak musím přiznat, že nyní spadá mezi ty dovolené, na které budu moc ráda a dlouho vzpomínat.

Vše, co pořadatelé na začátku kempu slíbíli bylo na 110% splněno a dokázali vytvořit naprosto přátelskou a příjemnou atmosféru. Jednalo se o silniční kemp, což pro mě byla naprostá novinka, protože jsem doposud jezdila jen na MTB a teprve 14dní před odjezdem na kemp, jsem si koupila nové silniční kolo, takže jsem byla opravdu naprostý začátečník.

Nejdříve jsem měla trochu obavy, jak vše zvládnu, ale díky individuálnímu a přátelskému přístupu s profesionálními zkušenostmi ze strany organizátorů, obavy ze mne odpadly a vše jsem zvládla naprosto v pohodě. Byla jsem překvapena, jak mi bylo vše srozumitelně vysvětleno a jak se mi organizátoři věnovali, a tak i naprostý začátečník jako já, jsem zvládla techniku a ovládání jízdy na silničním kole.

Uvědomila jsem si, že účast na kempu jako začátečník, pro mě byla obrovská výhoda, protože jsem se vyvarovala chyb, které nyní vidím u řady “silničářů”, které potkávám na svých vyjížďkách a vždy se pod fousy pousměji, že já jsem měla štěstí a setkala jsem se hned na začátku své silniční kariéry se skvělými lidmi, kteří cyklistice rozumí a mají ji v srdci a tak pro mě nebylo těžké se od nich naučit správně jezdit na silničním kole a získat nadšení pro silniční cyklistiku, kterou jsem do té doby moc v oblibě neměla.

Musím se přiznat, že mě nyní více lákají vyjížďky na silničce než na MTB. Ještě bych dodala, že zvládnutí techniky na silničce mi pomáhá lépe si užít jízdu v terénu na MTB. Takže jen doporučuji.

Letní kemp s Alltraining.cz pohledem Pavla

Alltraning.cz, pod vedením Vojty Berana, pořádá cyklistické kempy na Mallorce, ale i v České republice. Účelem bývá vyladění techniky jízdy na kole (silničním i MTB), zlepšení fyzické kondice, ukázky tréninkových prvků, to vše doplněno večerními diskusemi o výživě a tréninkových metodách. Zájemci si mohou zapůjčit nová špičková kola Specialized. To zní dobře, ale stojí to za to? A pro koho to má smysl?

Po absolvování čtyřdenního programu zaměřeného na silniční cyklistiku mohu prohlásit, že jednoznačně ano a že kemp je vhodný pro sportovní cyklisty jakkéhokoliv věku a výkonnosti.

Je mi 52 let, silničnímu kolu se věnuji několik roků, a to s partou kamarádů v Brně. Cyklistiku beru jako hobby a moje ambice je zlepšení fyzické kondice tak, abych byl schopen absolvolvat i delší kopcovité švihy na pohodu.

Alltraining.cz kemp byl pořádán v pěkném prostředí Kokořínska nedaleko od Prahy. První odpoledne se naše skupina asi osmi účastníků (zhruba polovina byli nováčci) vydala na 50km vyjížďku, při které nás trenéři seznámili se správnou technikou šlapání, sjezdu a jízdou ve skupině. Další den následovala dlouhá (160km) vyjížďka z Kokořína na Ještěd a zpět.

Díky poznatkům z prvního dne a radám trenérů jak z kola, tak z doprovodného vozidla, proběhla celá vyjížďka hladce a bez stresu. Kopec jel každý individuálně a rovnoměrná jízda v pelotonu na lehký převod pod kopec a zpátky pomohla účastníkům správně rozvrhnout síly. Třetí den jsem trénovali dvoufázově. Ráno byl na pořadu rozvoj rychlosti (opakované spurty ze sedla na maximum, jednotlivě, ve dvojicích a ve skupině). Odpoledne následoval intervalový trénink na rozvoj vytrvalosti, korunovaný individuální měřenou časovkou. Poslední den se skupina zaměřila na nácvik výjezdů kopců, a to švihově, silově a střídavě ze sedla a v sedle.

Individuálním, otevřeným a přátelským přístupem ke všem účastníkům se kolektivu trenérů z Alltraining.cz podařilo, že, přestože byli účastníci v různých výkonnostních a věkových kategoriích, každý byl spokojen. Velkým kladem byla vysoká kvalita ubytování a stravování. Doporučuji.