Poradit

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Mallorca Alltraining.cz Specialized test camp 2013 aneb únorový hobíci rychlí jako vítr!

Publikováno | Sdílet:

Únor bílý a cyklistické pole na Mallorce sílí. Druhý jarní kemp pod vedením Alltraining.cz provázelo aprílové počasí. Celých patnáct set kilometrů vládla v celé skupině dobrá nálada a chuť posouvat cyklistickou kondici stále dál, a tak si každý účastník odvezl nejen spousty zážitků, ale i velmi dobrý tréninkový základ do nové sezóny. Jak prožil kemp Petr, Jirkové, Michal a Pavel?

Dříč Jirka se na kempu rozjel na alpské maratony

Loni jsem byl na Mallorce trénovat po vlastní ose, letos jsem se rozhodl, že pojedu s Alltraining.cz. Mé rozhodnutí bylo i proto, že s Vojtou Beranem spolupracuji už přes rok na své tréninkové přípravě. Na konci léta jsem s Vojtou vybral vhodný termín a skoro půl roku měl, na co se těšit.

Na letišti už na naše zpožděné přistání Vojta čekal a ještě večer jsme stihli alespoň krátkou projížďku. Kolo už na mě čekalo seřízené přesně pro mě. Bylo docela příjemné zjištění, kolik známých tváří jsem tu nakonec potkal. A i s těmi, které jsem před kempem neznal, jsme vytvořili dobrou partu cyklistů.

Kol osazených sadou Shimano jsem se (jako nejspíš jediný SRAMista na kempu) kvůli předchozím zkušenostem trochu obával, ale nakonec jsem se s ním sžil - a na své jsem si přišel díky možnosti svézt se na lépe vybavených testovacích kolech.

Hned druhý den jsem si začal uvědomovat, že jsem tu loni až tak moc netrénoval a spíš se jen tak projížděl.  Že si tolikrát sáhnu na svoje dno, jsem nečekal a několikrát během kempu jsem přemýšlel, jestli bych se neměl nechat přeřadit do druhé skupiny. Nakonec jsem s první skupinou více či méně úspěšně objezdil všechny tréninky. Od počasí  jsme si užili snad všechno, co k cyklistice patří. Občas svítilo sluníčko, skoro pořád vítr, nějakou tu dešťovou přeháňku, párkrát kroupy a předposlední den nakonec došlo i na sníh.

Když jsme se poslední den chystali na vyjížďku, vedle nás lidé oškrabávali námrazu z oken u aut. Pohled na zasněžené hory nad Sollerem mi připomněl závodní plány na letošní rok a už teď se těším na první jarní alpské cyklomaratony.

Kromě Vojty a Petra, kteří s námi objezdili všechny tréninky, patří velké díky i Zuzce, která se každý večer starala o naše unavená těla, bez jejích úsměvů, masáží a dalších regeneračních služeb by byl kemp daleko náročnější. Trochu mi bylo líto Zdeňka a Feryho, když jsme ráno kola převzali čerstvě umytá, namazaná a seřízená a večer je vraceli špinavá.

Pokud porovnám vlastní organizaci s tím, jak kemp připravil Vojta a jeho team Alltraining.cz, volba pro příští rok je jednoduchá. Nejen, že mi aspoň podle pocitů teď v letadle takto připravený trénink dal víc, navíc vlastně jediná starost je koupit letenku a nic doma nezapomenout - a minimálně to druhé Alltraining.cz vyřešit taky dokáže.

Jirka

Petr si na Mallorce vyčistil hlavu od náročné práce a rozjel se do cyklistické sezóny

Sport je pro mě nutná aktivita k vyčištění hlavy z manažerského povolání.  Kromě běhání jsem před pár lety začal jezdit na horském kole (později i silničním), abych pošetřil klouby. Jako bývalý vrcholový běžec jsem zvyklý závodit, a tak netrvalo dlouho a začal jsem se zúčastňovat několika MTB maratonů ročně. V cyklistickém tréninku patřím k samoukům a v podstatě jenom tak jezdím.

Od kamaráda jsem se dozvěděl o možnosti tréninkového cyklistického kempu na Mallorce s Alltraining.cz. Nejdříve se mi cena za kemp zdála dost vysoká. Vzhledem k tomu, že nic jiného jsem v únoru nemohl najít a cena obsahovala vše včetně půjčení kola, jsem nakonec s Alltraining.cz na Mallorku na týden vyrazil.

Moje zkušenost s Vojtou Beranem a jeho týmem byla naprosto vynikající a překonala veškerá očekávání. Úspěch kempuje postaven na tom, že Allraining.cz team ježdění na kole a vše, co s tím souvisí, dokonale rozumí na základě vlastní dlouhodobé (závodní) zkušenosti. Samotný kemp je postaven na několika pilířích:

I) Hotel není vybrán náhodně. Kvalitní stravování je pro cyklistu naprosto zásadní a v tom Iberostar Cristina opravdu nezklame. Nakonec je možné v hotelu potkat profesionální cyklisty, což o něčem svědčí.

II) Kola a cyklistická technika. Vlastním karbonová silniční i MTB kola, a tak jsem očekával, že kolo Specialized k zapůjčení bude podobného standardu. Nová kola pro každého účastníka byla již příjemným překvapením, nicméně možnost otestovat a zajezdit si na profesionálních závodních kolech bylo naprosto dokonalé. Nakonec jsem na testovacích kolech Specialized S-Works Tarmac, Roubaix a Venge (všechno modely 2013) odjezdil prakticky celý kemp. To společně se službami technika byl naprosto dokonalý zážitek.

III) Cyklistický trénink. Jízda na kole pod vedením profesionálních trenérů byla největším „aha“. Jak je vidět i člověk po čtyřicítce se má co učit. Osobně mi to přineslo opravdu hodně, co se týče samotné techniky jízdy v balíku, techniky a frekvence šlapání, správného posedu, atd., tak i tréninku jako takového včetně správného stravování na kole.

IV) Vše ostatní – od úvodního zátěžového testu k určení aerobního a anaerobního prahu, ranní rozcvičky či strečinku po návratu, masáže či fyzioterapie, přednášky či besedy s profesionálními cyklisty, možnost zakoupení cyklistického oblečení či energetických tyčinek, či gelů, atd.

A nakonec snad to nejdůležitější. Po celou dobu jsem měl pocit, že Alltraining.cz team je tady pro nás, účastníky kempu. Profesionálové, kteří dokonale rozumí cyklistice, a kteří se dokáží v příjemné atmosféře o své zkušenosti podělit. Nakonec i ta cena vzhledem k celkové zkušenosti je naprosto férová a rozhodně ne drahá, jak jsem si původně myslel.

Na základě zkušenosti z kempu jsem se rozhodl využít profesionálních služeb Alltrainig.cz i k dalšímu tréninku.

Petr

Camp očima Pavla a Michala Poláškovic

Bylo to tu vynikající. Lepší než jsem si původně představoval. O tomto campu jsme se dozvěděli z webu. Na webu všechno vypadalo hezky, tak jsme se na podzim rozhodli zkusit si na jaře zajezdit na Mallorce.

Skutečnost předčila všechna očekávání. Jezdilo se zde docela v tempu. A když jsme se vraceli z mysu Formentor a skupina se rozjela na 48 km/h a nám zbývala domu necelých 100 km, bylo mi všelijak. Pak se tempo rozumně ustálilo a bylo to prima a zvládl jsem první letošní dvoustovku.

Nejvíce se mi líbily kopce v tréninku. Ty nabízejí překrásné výhledy do krajiny. Bohužel ne, úplně vše se dá v tempu labužnicky vychutnat, ale od toho jsme tu nebyli. Je prima, že kopce si jede každý ve svém tempu a vlastním rytmu.

Závěrem se mi líbilo se mi, že všechno klapalo tak, jak má. A že se jezdilo od prvního do posledního dne (kromě volných dní, které jsme využili k regeneraci a prohlídce Palmy). Camp se nám moc líbil a rádi bychom si jej v budoucnosti zopakovali.

Pavel a Michal Poláškovi.

Jarní cyklistický kemp na Mallorce = naprostá paráda

Letos jsem se poprvé vydal s Alltrainig.cz v čele s Vojtou Beranem na Mallorku najíždět své první letošní kilometry na silnici. Nejdříve jsem se trochu bál vybraného termínu, jelikož v hlavičce stálo mezinárodní, ale nakonec nebylo vůbec čeho se bát.

Hned po příletu na Malloru nás čekal na letišti Péťa Kohlbeck, který nás odvezl na hotel. Tam jsem se ubytoval a přebral kola Specialized na kterých se jezdilo celý kemp. Jelikož jsem přiletěl o 2 dny později než ostatní, tak mě hned na začátek čekalo 150 km.

S menší krizí (ze které mě dostal Ferry a pomohl mi nenechat si odjet balík) jsem to zvládl a mohl jsem oslavovat první zvládnutý trénink. Každým dalším dnem se mi jezdilo čím dál tím lépe a pak na konci jsem už jen litoval toho, že tam nemůžu zůstat déle.  Ze začátku rozježdění po rovinách kolem moře, pak trocha zvlněných terénů se speciálním tréninkem sprintů a ke konci ježdění v kopcích bylo prostě úžasné.

Velmi příjemnou věcí po tréninku byla perfektní regenerace v rukou Zuzky a Terky. Jejich masáže a fyzio mě vždy zbavilo veškeré bolesti a připravilo na další den.

Jelikož byla možnost taky si vyzkoušet i top modely kol od firmy Specialized, tak jsem neváhal a co nejdříve toho využil.  Vždy se stačilo jen zapsat na seznam k určitému kolu a hned další den ráno bylo kolo připravené podle mých mír. Před odjezdem na švih jsem si jen za pomoci ochotných techniků Zdendy a Ferryho doladil posed a mohl jsem šťastně zase vyjet. A co k těm kolům říct? Jsou to super stroje, na kterých to jezdí skoro samo.

Další velmi dobrou věcí byl doprovodný vůz, ve kterém jezdil Zdenda se Zuzkou, a byli nám vždy k ruce po cestě s vodou, jídlem a oblečením, které jsme si před vyjížďkou připravili.

V případě defektu během švihu nám byl k ruce Ferry, který jezdil vždy s námi na kole a výměna duše v jeho podání byla rychlejší než pit-stop v depu F1.

O neskutečný kolektiv a předávání cenných rad do života cyklistiky se postarali všichni zúčastnění včele s Alltrainig.cz - Lawi racing týmem.

Jen co trochu mohlo pokazit náladu, bylo počasí, které se tentokrát rozhodlo nám nedopřát celodenního sluníčka a azurové oblohy. Ale i přes tento menší problém jsme se dokázali přenést a vždy si na každém dni našli to perfektní (např. to, že u moře bylo poměrně teplo se sluníčkem a v horách sněžilo –komu se povede vyjet zadním kole z moře a končit předním kolem na sněhu).

Takže bych řekl, že Mallorka je to nejlepší a příští rok zase znovu.