Poradit

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Pojeď na Kemp, potrap fyzičku a nauč se správně bez strachu jezdit na kole!

Publikováno | Sdílet:

Letní kemp na Horské Kvildě je již minulostí. V šumavských hvozdech se naše veselá partička svěřenců rozmanitého věku, fyzické i technické zdatnosti, proháněla pod vedením trenérů tréninkového centra Alltraining.cz nejen na silničkách, kde zejména rostla kondice, ale všichni zdokonalili i techniku na horském kole. Jak srpnový kemp prožila Lucka, David a Martin?

MTB a ROAD kemp Horská Kvilda 2013 pohledem bikerky Lucky

Když mi přišla pozvánka na tento kemp, okamžitě jsem věděla, že chci jet. Stačilo už jen vyřešit půjčení auta od mamky a poslat objednávku. Vše se povedlo a 26.8.2013 jsem se vydala na Horskou Kvildu do hotelu Rankl.

Po ubytování a přivítání nás čekal zátěžový test, na základě kterého si nás Vojta rozdělil do skupin. Po absolvování testu všemi jsme vyrazili na náš první trénink na silnici.

Pro některé to bylo vůbec první seznámení se silničním kolem a tak jsme se jeli pomalým tempem rozjet (alespoň skupina, ke které jsem byla přiřazena).

Hned jsme měli možnost vyzkoušet si jízdu v balíku, ukazování na případné překážky a samozřejmě i střídání na špici. Bylo příjemně a tak jsme si i tuto první vyjížďku parádně užili.

Druhý a třetí den ráno nás zastihla silná mlha a mrholení. Z tohoto důvodu veškeré tréninky byly na horském kole.

Jezdili jsme přes překážky, v terénech, trénovali jsme naskočení a seskočení z kola, sjezdy a výjezdy v terénu. Jen škoda, že nám mlha nedovolovala vychutnat si tu krásnou přírodu kolem nás.

Ve čtvrtek se konečně ukázalo sluníčko a byl naplánovaný celodenní výlet na silnici. Jeli jsme směr Lipno. Já a moje skupinka jsme vyrazili o malinko dříve, abychom si vytvořili náskok před skupinou rychlíků. Cesta ubíhala celkem dobře.

Já s Tomášem a Martinem jsme se pak oddělili od Petry, Báry a Matouše, kteří jeli zkratkou a protáhli jsme si to o pár kilometrů. Před rozdělením si Tomáš vzal trochu pití od Petry, aby měl dostatek tekutin na cestu.

Nevím, co tam bylo, ale nakoplo ho to natolik, že jakmile jsme odbočili na skvělou asfaltovou cyklostezku, rozjel to takovým způsobem, že jsme s Martinem byli rádi, že jsme se mohli vézt Tomášovi za zády.

Po chvíli mu došlo a zbytek cesty na setkání s ostatními jsme se střídali, ale tempo bylo zachováno celkem slušné. Po dojetí k doprovodnému autu jsme byli rádi za malé občerstvení a doplnění tekutin.

Chvíli po nás dorazila skupinka rychlíků. Rozhodli jsme se, že někde dáme kafe či jiné občerstvení, ale všude bylo plno a tak se jelo dál směrem zpět na Horskou Kvildu.

Věděli jsme, že když byla první půlka cesty většinou z kopce, zpátky to bude na opak a také že jo. Zkusili jsme vyjet se skupinkou rychlíků, ale po chvíli jsme pochopili, že to tak dlouho nevydržíme a že musíme zvolnit. Oddělili jsme se od nich. Přidal se k nám ještě Petr a Jirka.

V Žlebech jsme si dali malé občerstvení, mimo jiné výborný třešňový koláč a pomalu vyrazili zpět. Cesta utíkala celkem dobře a i tempo bylo svižnější, ale přijatelné. Spokojeni a příjemně unaveni jsme dorazili na hotel Rankl, kde jsme mohli po zbytek dne odpočívat.

Páteční den byl věnovaný technice jízdy na silnici, kdy jsme trénovali spurty. Byl to skvělý trénink, díky kterému jsem se naučila opět něčemu novému.

Odpoledne se pak konala vyjížďka opět na silnici. Té jsem se však neúčastnila, protože mě druhý den čekal závod formou vyjížďky – Král Šumavy.

Sobotní den jsem se tedy od ostatních odtrhla. Trochu mě to mrzelo, protože opět probíhala technika na horském kole, ve které ještě pořád dost zaostávám a potřebovala bych zde hodně vylepšit.

Nicméně závod jsem si také náramně užila. Díky kempu jsem byla skvěle rozjetá a i celou cestu jsem se cítila moc dobře a únavu jsem téměř necítila.

V neděli proběhl poslední trénink na horském kole, který byl ukončen závodem. Zde jsem se stala sice nejslabším článkem, ale nevadilo mi to. Má únava byla již značná.

9 dní na kole za sebou bylo znát (2 dny před kempem jsem nelenila). Nicméně přes veškeré úsilí soupeřícího družstva jsme závod vyhráli.

Chybička se jim vloudila, když při vytažení duše, znovu nandání a nafouknutí kola, zapomněli přitáhnout rychloupínák a tak naše družstvo vyhrálo.

Kemp se chýlil pomalu, ale jistě ke konci. Pomyšlení návratu do běžného života navozovalo trochu smutnou atmosféru, ale věděla jsem, že to není poslední kemp, kterého se mohu zúčastnit.

Například další, který se bude konat v Koutech nad Desnou, který bude sice jen třídenní, ale zato zaměřen na techniku sjezdů v terénu, což je právě to, co bych potřebovala.

Už teď vymýšlím, jak to udělat, abych mohla jet. A když ne tam, tak určitě hned po novém roce na zimní kemp do Benecka, kde se potrápíme trochu s technikou jízdy na běžkách, zdokonalováním fyzické kondice a nastartujeme tak novou sezónu.

Když shrnu tento kemp na Kvilně, musím říct, že to byla opravdu skvělá dovolená se vším všudy, co si může cyklista přát. Ve volných chvílích jsme měli možnost využít masáží, které měla na starosti Bára, fyzioterapii od Terezky a nebo si jít jen tak zarelaxovat do vířivky nebo do sauny.

Ve čtvrtek, po celodenním výletě na silnici nás dokonce čekalo grilování, které jsme si také náramně užili. Kdo ještě na podobném kempu nikdy nebyl

a chtěl by nejen zdokonalit svou jízdu ať na horském kole či na silnici, tak těm všem kemp s Vojtou a jeho kolegy vřele doporučuji. Nezapomenutelný zážitek je zaručený!

Na podzim v Koutech na viděnou Lucka

Training s Alltraining.cz camp Horská Kvilda 2013, zážitek, který stál za to!

Díky letáčku z jednoho ze závodů, kterých se účastním, jsem se dozvěděl o existenci alltraining.cz a možnosti s nimi absolvovat tréninkový camp na Horské Kvildě v penzionu Romana Kreuzigera st. … no existuje lepší kombinace?

Tato možnost mě ihned oslovila jako příležitost si na vlastní kůži vyzkoušet, jak vypadá profesionální trénink v krásném prostředí Šumavy. Hned v úvodu bych rád poděkoval celému teamu alltraining.cz za celkovou organizaci campu.

Po příjezdu se mě ihned ochotně ujmul Vojta Beran a zaučil mě kdy, kde, co a jak. Po krátkém úvodním zaškolení do průběhu campu, jsme se odebrali na zátěžové testy, kde jsem byl zařazen do skupiny podle své výkonosti, která nebyla nikterak valná. Hned odpoledne bylo první seznámení se silničkou, na které, jsem do té doby seděl snad jenom jednou. Během vyjížďky přišly instrukce jak se chovat ve skupině, jak si sdělovat pokyny, jak se střídat a tak dále… Přišel večer, večeře, přednáška, sauna na regeneraci a spát.

Od dalšího dne už to chytlo spád a nastavený harmonogram, který trval až do konce kempu.

Ráno rozcvička, snídaně, 1fáze tréninku, strečink, oběd, 2fáze tréninku, strečink, večeře, přednáška nebo rozbor videa, regenerace, krátce posedět a spát.

Jelikož nám počasí trochu pozměnilo program, dalo by se říct, že první tři dny jsme trávili na biku v terénu.

Připravena byla řada míst, kde se trénovala technika od přenosu těžiště při jízdě, správné vedení kola mezi překážkami až po správné sesednutí a zpětné naskočení na kolo.

Dá se říct, že byla „výhoda“, alespoň pro mě, že bylo i deštivo. Vyzkoušet si jízdu po mokrých kořenech a kamenech v terénu, který bych si jen sotva sám troufnul absolvovat, byla velká škola a mnoho mi to dalo.

Ostatně ani počasí jak je vidno, nečinilo problém. Déšť, mlha, nevlídné počasí … nic nás nezastavilo. Když bylo zřejmé, že v půlce týdne se udělá hezky a slunečno, byl naplánován výlet na silničkách k Lipnu.

Jedním slovem - úžasné, po návratu mi ani nepřišlo, že jsme ujeli 120km (do té doby jsem podobných dlouhých vyjížděk absolvoval pomálu).

Odměnou nám bylo společné grilování a fotbálek. Když se o slovo přihlásila únava, která den ode dne byla znát víc a víc tak Terka nebo Bára zakročily a člověk mohl další den jet opět naplno a vše si užít.

Když jsme u té regenerace, nejen že během pobytu byla k dispozici sauna s vířivkou, ale právě holky z alltraining.cz

se o nás staraly a když nás něco bolelo, tak buď masáží, nebo fyzioterapeutickým vyšetřením a doporučením jak to napravit nás opět postavily na nohy …tedy spíš posadily do sedla.

To bylo pro mě velice cenné, jelikož už delší dobu bojuji s bolestmi zad a krku. Trénink na silničce mě moc bavil. Na to, že jsem na ní v podstatě seděl poprvé, mě naprosto chytla.

Trénink spurtů i formou soutěže, časovka – i když mi po pár jízdách došly síly, krásné silnice Šumavy, nekonečné sjezdy…

Na závěr pobytu byl pro nás připraven i menší závod, který jsme si všichni určitě hodně užili. Když k tomu co jsem tu napsal, připočteme možnost si během pobytu půjčit top modely biků i silniček a zapůjčení silničky na celý týden.

Perfektní servis od „Feryho“, rady do cyklistického života od Vojty a Martina – „Čápa“ a tu super partu, která se tu sešla, to byla moje nejlepší cyklistická dovolená. Díky Vám a brzy na viděnou.

Petr

Martin začal svůj cyklistický život mladého závodníka na šumavském kempu!

Na konci prázdnin jsem se vydal s Alltraining.cz na cyklistický kemp na Šumavu. Byla to moje první zkušenost s podobnou akcí, a tak jsem se nemohl dočkat.

Po úvodních zátěžových testech, které rozdělily všechny účastníky do výkonnostních skupin, jsme již plně využívali každou chvíli během celého týdne pro trénink techniky a potrápení své kondice.

Byl jsem nadšený z profesionálního přístupu trenérů i regeneračních služeb. Velmi jsem ocenil večerní přednášky s rozebráním videozáznamů, které byly pořízeny během tréninku.

Krásně jsem mohl vidět, kde dělám chyby a co musím zlepšit. Celý týden utekl velmi rychle a celý kemp vyvrcholil, nedělním sranda štafetovým závodem, který jsme si všichni pořádně užili.

Byl to týden se super lidmi, na který budu dlouho vzpomínat a určitě zase někdy na podobnou akci vyrazím.