Poradit

Odeslat dotaz

První jarní mallorský kemp 2021 - slunce, dobrá nálada a pravá cyklistika

Publikováno | Sdílet:

Konečně jsme se dočkali! Příznivá situace na ostrově Mallorka nám umožnila po roční pauze způsobené záškodníkem Covid-19 odstartovat 1. z řady cyklistických kempů pro rok 2021. V neděli 28. února jsme přivítali hojný počet cyklistických nadšenců na mallorském letišti. Mezi nimi nechyběli jak mladí, nadějní závodníci, tak i cyklističtí začátečníci, kteří přijeli překonávat svojeosobní limity.

V časných dopoledních hodinách jsme přivítali první účastníky tréninkového kempu, kteří ihned zamířili do našeho cyklistického centra Mallorcacyclingcenter.com , aby osedlali svá kola a užili si první kilometry v cyklistickém ráji. Ve večerních hodinách dorazilo dalších 20 účastníků, na které ihned po večeři čekala úvodní přednáška pod vedením trenéra Vojtěcha Berana a seznámení s harmonogramem tréninkového kempu.

Druhý den ráno čekal účastníky kempu zátěžový test a rozdělení do skupin. Ti si nejprve vyzvedli připravené kolo prémiové švýcarské značky BMC a legendární světoznámé značky Colnago, mezi kterými nechybělo ani vítězné kolo z Tour de France 2020. Nechyběly ani doplňkové produkty v podobě powermetru Stages a cyklopočítačů Garmin.

Po zátěžovém testu a rozdělení do skupin účastníci absolvovali první trénink z úvodního rovinatého bloku. Trénink je zaměřený jak na správné zatížení,tak i na správnou techniku jízdy ve skupině. Ihned po tréninku již někteří účastníci využili regenerační procedury týmu masérů pod vedením zkušené fyzioterapeutky olympioniků Terezy Beranové.

Komplexní program trenéra Vojtěcha Berana byl rozdělen do tří bloků, ten první obejmový, se skládal zejména z rovinatějších etap, tak aby se naši účastnici po zimním období rozjeli. První blok jsme zakončili etapou dlouhou 180km, která nás zavedla na nejižnější cíp Mallorky klášter Ermita de Betlém, ze kterého byly úžasné výhledy po širokém okolí. Po té následoval zasloužený den volna, v kterém si naši účastníci mohli vychutnat nejrůzněji regenerační procedůry, které naše Mallorcacyclingcenter.com nabízí.

V druhém bloku jsme již podle plánu zamířili do předhůří Sierra de Tramuntany a podívali se na vnitrozemské krásné kopce. Po lehké úpravě kvůli počasí jsme program kempu lehce poupravili, ale tak aby naši účastnici o nic nepřišli. V následujících dnech jsme již pokračovali bez dnu volna.

S našimi účastníky jsme nejezdili nejen na kole, ale také jsme se snažili sportovně vzdělat, ať se jedná o správné výživové návyky, se kterými nám pomahá náš dlouholetý partner firma Nutrend, stejně tak odborně vzdělat v oblasti sportovního tréninku a regenerace. Vše probíhá pod vedením obdorníků a profesionálních trenérů. Velkým bonusem byla beseda s olympijským vítězem Jaroslav Kulhavým.

Zpět k našemu cyklistickému programu. V třetím a závěrečném bloku jsme projeli to nejkrásnější, co Mallorka nabízí, okusili jsme náročnost místních horských klikatých silniček a podívali se v královské horské etapě do horského přístavu Sa Calobra, následně pokračovali dál abychom si po dlouhém stoupání vychutnali nádherný 16km dlouhý sjezd. Tato etapa má opravdu ctihodné parametry s délkou 160km a převýšením 3000m. Nevynechali jsme ani nejzápadnější cíp Mallorky městečko Sant Elm, ve kterém si člověk připadá jako na karibském ostrově. Celé putovaní zakončila epická etapa na maják Cap Formentor dlouhá přes 206km, ve které si velké většina našich vytvořila letošní maxima, někdo dokonce životní.

Recenze našich ůčastníků:

Jirka: "Jako vždy mě Olda vyhecoval k dalšímu společnému sportovnímu dobrodružství – tentokrát
cyklistickému kempu na Mallorce. A jako vždy to bylo na plný pecky. Celých čtrnáct dní plných silniční
cyklistiky, pod vedením zkušeného trenéra Adama. Začalo to nenápadně rozjížděním na rovinách,
následovaly tak trochu větší kopce a vše jsme završili grandiozní dvoustovkou na Formentor. Dnes
jsme se jeli projet k zátoce Cala Pi a bohužel hurá domů. Určitě nám bude chybět kompletní servis
celého týmu včetně fyzioterapie a masáží, ranní rozcvičky, protažení po trénincích apod. Už teď se
těšíme na další kemp."

Richard: "Na alltraining kempu jsem byl poprvé. Již na ruzyňském letišti, celý vystrašený, jsem začal poznávat
spoustu budoucích kamarádů, které jsem snadno identifikoval podle cyklistické helmy. Ihned po
příletu na Mallorcu vše bylo dokonale zorganizované. Bez čekání nás Adam s Verčou a Kubou
vyzvedli, přivítali a odvezli na pokoj. 14 dní na kole a už nás vezou na letiště. Bylo to fajné.

Erik: "Po loňské premiéře na kempu jsem se rád vrátil a udělal jsem dobře. Sešla se fajn parta cyklistických
nadšenců a natočili jsme společně slušnou porci kilometrů. Po několika dnech jsem sice kvůli
chronickým problémům se zády málem odletěl předčasně, ale fyzioterapeutka Tereza mě zázračně
vrátila velmi rychle zpátky „do hry“. Dva týdny uběhly jako nic. Teď ještě aby se v ČR co nejdříve
rozběhly závody.

Celý kemp probíhal ve čtyřhvězdičkovém hotelu Occidental s výborným zázemím a přátelskou cyklistickou atmosférou.

Na účastníky čeká ještě vydatný program s řadou osobních rekordů a cyklistických milníků. Přidejte se k nám také a překonávejte své limity. Těšíme se na Vás v jednom z řady navazujících jarních tréninkových kempů, které pokračují na Mallorce až do května.

Rezervace na kempy naleznete ZDE.