Poradit

Odeslat dotaz

Ski kemp Benecko očima Radima a Markéty, kteří s námi byli prvně

Publikováno | Sdílet:

Zimní kemp běžkařské techniky a kondičního tréninku máme zdárně za sebou. Všichni si užili pěkné slunečné dny plné tréninku a legrace, která celý kemp provázela od rána, až do večera. Jak se kemp líbil Radimovi a Markétě, kteří s námi vyrazili prvně se můžete dozvědět v následujících větách.

V termínu od 15. do 22.1. jsme se dva z účastníků budoucího kempu na Mallorce – Radim a Aleš zúčastnili generálky – lyžařského kempu v Benecku. Jeli jsme tam s očekáváním, co se vlastně bude dít, plánovaná náplň výuka běžecké lyžařské techniky, zlepšení kondice a něco informací o tréninku jako takovém bylo v propozicích. Příjezd byl slibný, v nížinách po sněhu ani památky, nahoře sice sníh mokrý ale dostatek. Večer po příjezdu seznámení s osazenstvem u láhve vína, pohoda.

Vojta Beran nám tak lehce nastínil program na další den, ráno rozcvička před snídaní, pak dopoledne technika běžeckého lyžování a odpoledne to stejné. Tak jsme si dali ještě lahvinku a po dlouhé cestě jsme šli spát.

Ráno v půl osmé na lačno jak na odběr krve jsme postávali před hotelem. Ale ne dlouho. Tak běžíme, říká Vojta. Celkem v pohodě tempo, z kopce po silnici, srandičky. Když jsme odbočili do lesa ve směru šipky “SJEZDOVKA” tak začaly první náznaky ostražitosti. A taky jo. 1400 metrů pořád do prudkého kopce, Vojta se občas ohlédl aby nás povzbudil, a jako by běžel po rovince mizel v dáli (tedy spíše výši). To sice bylo hezké ale málo platné. Ve dvou třetinách už jsme někteří jen šli a to ještě docela ztěžka.

Na kopci nám bylo už hej, protažení za asistence fyzioterapeutky Terezky bylo výborné. Nakonec ale to nejlepší – dvě série po dvaceti dřepech, dvacet kliků, dvacet leh-sedů, dvacet „angličáků“ a na závěr dvacet žabáků. Mezi jednotlivými cviky sto metrů běhu. A to tak dvakrát dokola. A už jsme byli u hotelu. Snídaně a v deset už s běžkami na srazu. Dopoledne dvě hodiny a po obědě také tak, spíš ještě o něco víc, neb jsme dojížděli za tmy. Před večeří sauna nebo mazání lyží a po večeři nějaký další program – rozbor techniky a podobné aktivity.

Samostatnou kapitolou byl výlet na běžkách směr Horní Mísečky, Vrbatova bouda a Vosecká bouda. Na Mísečkách se jen počkalo na odpadlíky (tzn. na nás) s tím, že na občerstvení (čaj) je ještě moc brzo (po cca 11 km pořád do kopce), na Vrbatovce to stejné s tím, že nemá cenu zastavovat, když na Voseckou už je to jen 4 km. Tak jsme tedy jeli ještě se skupinou, ale vyšší moc zaúřadovala – Radima chytla křeč a Aleš se ochotně nabídl, že se s ním vrátí. Na Vrbatovce do nás padlo pivo a polévka, nezapomněli jsme ani na sponzory takže i Coca Cola do nás zahučela. Zpátky to už bylo víceméně z kopce, takže jsme se vrátili. Což byl náš také jediný cíl. Bylo to fakt tvrdý.

O Terezce už byla řeč, šikovná holka, na lyžích jí to jezdilo s nejlepšími. A navíc perfektní masáže a napravení různých fyzických problémů.

Trenér Vojta v pohodě, baví ho to a má to i hlavu a patu a hlavně, večer posedí u dobrého vína . Instruktoři běžecké techniky Gábina a Jirka, oba aktivní lyžaři biatlonisti, nám to předváděli jak to má vypadat v dokonalém provedení.

Celkový dojem i přes to, že místní hotelový kuchař asi onemocněl nějakou vážnou nemocí a nahradil ho topič-údržbář (aspoň tedy podle kvality jídla) byl vynikající. Sešla se dobrá parta, náš spolubydlící Toníček byl neustále pozitivní a měl výborné červené víno.
Uběhlo to všechno rychle a nezbývá než se těšit na další ročník!

Takže kemp se vydařil a teď už se pomalu připravujme na Mallorcu. Možná spíš rychle, s alltraining.cz to nebude totiž vůbec měkký!!!!

Jak si užila kemp MARKÉTA?

Po své první závodní sezóně MTB jsem od prosince 2010 začala trénovat pod vedením Vojtěcha Berana. Jako vhodné doplnění zimní přípravy mi bylo doporučeno zařadit běžky. Pořídila jsem si jeden pár na klasiku a začala jsem trénovat na Božím Daru (4x). Dost jsem se natrápila...špatně namazáno, a nevěděla jsem co s mýma krátkýma nožičkama a ručičkama. A… Jednoho dne jsem mailem obdržela pozvání na SKI kemp Benecko (20.-22.1.2011). Možnost zúčastnit se kempu bylo to nejlepší, co se mi v tu chvíli v mailu mohlo objevit. Parádní příležitost naučit se správné technice a na vlastní kůži zažít jak se chytře trénuje .

Ačkoliv s obavami, zda cíleně vedený kemp zvládnu, sbalila jsem dva páry běžek. Do hotelu Žalý jsem dorazila ve čtvrtek v dopoledních hodinách. A po mně několik dalších nadšenců a svěřenců Alltraining.cz. Po obědě Vojta oficiálně zahájil kemp a seznámil nás s tím, jak vše bude probíhat. Připravil nás na to, že denně budeme mít okolo 5 hodin sportovní aktivity. Předal nám brožurku s programem a mnoha užitečnými radami.

Odpoledne jsme se již všichni sešli před hotel připraveni na první trénink – skate (bruslení). Nejprve jsme všichni předvedli, jak nám to jde, aby si nás trenéři (Vojta a stále aktivní biatlonisté Gabriela Klimešová a Jirka Koubek) mohli rozdělit dle našeho umění. Byla jsem, jak jinak, ve třetí skupině – začátečníků a pod vedením Gabči jsme vyjeli na mírný kopec. Tam jsme začali s výukou od píky. Nejprve jsme trénovali rovnováhu a následovali první kroky z techniky bruslení. Trenérka nás upozorňovala na chyby a radila jak to vylepšit. Po dvou hodinách jsme se odebrali na hotel. S dobrým pocitem jsem se odebrala do sauny. Neměla chybu. Po večeři jsme se sešli ve společenské místnosti, kde nám Jirka přednášel o základních principech tréninkové přípravy na lyžích. Vojta shrnul, jaký bude průběh následujícího dne. Také doporučil začít rozcvičkou ještě před snídaní, abychom úplně vytrávili. OK, to bude nová zkušenost, a tak nařizuji budík na 7hodinu.

V 7:30 jsme vyběhli od hotelu, sbíháme z kopce, následuje rovinka…to jsem byla ještě v popředí skupiny. Ovšem následovala odbočka do lesa, mírné stoupání a já se propadla na samotný chvost. Stoupání se stupňovalo, z klusu jsem přešla na chůzi. Jakmile se mi uklidnila tepová frekvence, poklusem jsem se vydala za ostatními. Doběhla jsem, když už pod rozhlednou Žalý probíhala rozcvička pod vedením fyzioterapeutky Terezky Trefné. Následovala posilovací část ve dvou sériích po dvaceti dřepech, dvacet kliků, dvacet leh-sedů, dvacet angličáků a dvacet žabáků, přičemž mezi jednotlivými cviky jsme uběhli padesát metrů. Doběhli jsme zpět k hotelu. Tuto rozcvičku jsme si dali i následující den, to už jsem kopec vyběhla z větší části.

Takže doporučení o totálním vytrávení jsem touhle rozcvičkou splnila na 100%. Vydatnou snídani jsem si pak o to více užila.

Před zahájením každého tréninku nás zahřála hra na babu a na Mrazíka. Dopoledne jsme pilovali klasiku a odpoledne skate. Večer jsem už byla dost unavená a dopřála jsem si skvělou masáž od Terezky. Po večeři přišla Vojtova přednáška o tréninku a výživě v zimním období. Na základě videozáznamů trenéři rozebrali naši lyžařskou „techniku“ a poradili jak se zlepšit. Opravdu vynikající pomocník! Svou návštěvou nás poctil skvělý cyklista a člověk - paralympionik Jiří Bouška, který nechal kolovat olympijskou medaili a dres mistra světa. Vyprávěl zážitky ze zákulisí olympijského tábora a ochotně odpovídal na otázky účastníku kempu.

V závěrečném dni proběhla kvalifikace na štafetový závod. Výsledné časy nás rozřadily do tří skupin. V naší skupině jsme se poradili o týmové taktice. Závod na 30 okruhů byl zahájen hromadným startem.

Po obědě proběhlo vyhlášení závodu, předání cen a účastnických listů. Společným fotem byl kemp oficiálně ukončen.

Celý kemp probíhal v přátelské atmosféře. Kromě toho, že jsem strávila několik dní mezi báječnými lidmi, také mohu říct, že mi pomohl v dalším rozvoji, jak po technické stránce, tak i po té fyzické.

Trénovat chytře s All traning.cz se opravdu vyplatí!