Poradit

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Ski kemp Benecko s Alltraining.cz pohledem účastníků!

Publikováno | Sdílet:

Týden na Benecku utekl jako voda. Kromě obrovské nadílky sněhové pokrývky, která ozdobila letošní 8. ročník tradičního zimního kempu, si všichni účastníci z Benecka odvezli spousty zážitků, nových dovedností a pořádného fyzického vyžití.

Týden 8. Ročníků jsme měli opět rozdělen do dvou bloků. První část týdne byla ve znamení tréninku a zlepšování fyzické kondice. Druhá část byla naopak směřována do učení správné techniky jak klasické, tak i zejména i té více oblíbené, bruslařské neboli skatové.  Na Benecku se nám sešla skvělá parta běžkařů od úplných začátečníků, až po ostřílené harcovníky běžkařských stop. Všichni měli stejný cíl - zlepšit fyzičku i techniku a užit si v partě sportovců pěkných pár dní v běžecké stopě s maximálním vyžitím i péčí na samém hřebenu Krkonoš.

V prní části týdne si nejdříve účastníci zlepšovali kondičku. Dny byly plné sportu a ty nejzdatnější dobyli i Vrbatovu bodou. V druhé části týdne nás bylo podstatně více. Všichni účastníci odstraňovali mouchy v zažité technice a učili se jak na běžkách jezdit správně.  Ceý kemp byl pod vedením trenérů Vojtěcha a Terezy Beanových směřován ke správnému osvojení techniky běžeckého lyžování. Celý kemp obohatil i dlouholetý běžkař Tomáš Jakobek, který předával všem své bohaté zkušenosti z jeho běžkařské kariéry. Průběh tréninků byl pestrý od zdokonalení technických dovedností se všichni naučili i kondičnímu využití pro zlepšení fyzičky. Nechyběly ani nejrůznější hry a soutěže, které zpestřili dril a zábavně doplnili trénink tak a tak, že utíkal jako voda.

Každý den mohli účastníci začít rozcvičkou a pod vedením fyzioterapeutky a trenérů zahřát své tělo. Snídaně formou bufetu nabízela vše důležité a samozřejmě dostatek ovoce a zeleniny. Dopoledne byla připravena první fáze tréninku, kdy se pilovala technika skate, následoval lehký oběd a po něm druhá fáze tréninku, kdy nás obvykle čekala technika klasická. Celý kemp nám zpříjemňovali pitný režim a doplnění energie výrobky společnosti Nutrend, které dodali vždy potřebný balík energie na celý trénink.  Po návratu nás čekal balíček regeneračních služeb – sauna, fyzioterapie, masáže a tak tělo dostalo i zasloužený odpočinek. Den se uzavřel besedou, rozborem techniky s videocoachingem a konečně i společenská část, která vyplněnila posezením a společenskými hry všechny zúčastněné. Počasí nám po dlouhé době přálo, a tak si všichni užili moře sněhu, a pěkné zimní počasí od mrazivé azurové oblohy, až po dny plné nového sněhu. A jak si kemp užili samotní účastníci?

Pavel Kotas přijel zvýšit kondičku

Zimní ski tréninkový kemp jsme dostal od manželky k Vánocům. Očekával se, že se naučím něco nového a že trochu pochopím techniku a budu se zdokonalovat. Což se i stalo. Ubytování pěkné, dokonce předčilo očekávání, jídlo také perfektní. Tréninkové dávky byly trochu vyšší  než jsem očekával, ale dalo se to vydržet a mám z toho perfektní pocit. Určitě bych doporučil dál a rád bych se zúčastnil znovu a chtěl bych s sebou vzít i další přátele.

Antonín Hurt si užil jako štangasta celý týden na horách

Jsem spokojený, nadšený, bylo to výjimečné. Již se nemůžu dočkat dalšího roku. Škoda, že je pobyt tak krátký, ze zážitků z kempu žiji celý rok. Pohoda, nepohoda, žádný problém, stále se bojuje, stále se sportuje.

Pepa Bílek se naučil nejen správnou techniku, ale i starat se o své lyže

Když jsem pod vánočním stromkem našel poukaz na běžkařský kemp, měl jsem velikou radost. Nikdy jsem na podobném běžkařském kempu nebyl, tak jsem měl mírné obavy, ale všechna nervozita ze mě po příjezdu spadla. Rád jsem jel i na Benecko, kde jsem nikdy před tím nebyl. Po příjezdu do Hotelu Žalý účastníky přivítali hlavní organizátoři Vojtěch a Tereza Beranovi. Dostal jsem dárkovou tašku s příjemným překvapením od Nutrendu a hned se těšil na celé tři dny, co vše se naučím.

Při večeři jsem se seznámil s dalšími členy kempu, se kterými jsem si popovídal. Druhý den před snídaní byla rozcvička, která spočívala ve výběhu na rozhlednu Žalý. Bylo to příjemné protažení těla hned po ránu. Před obědem jsme měli první blok s nácvikem klasické techniky. Zjistil jsem, že dříve jsem dělal něco jiného a určitě to nebyl běh na lyžích, ale po cvicích jsem si připadal jak při jiném sportu. V dalších blocích jsme se soustředili na skatovou techniku. Po zvládnutí všech technik běháme jako profíci.

Každý večer jsme měli zajímavou přednášku. Velice poučná byla přednáška o mazání lyží, což jsem si mohl také prakticky pod vedením Vojty vyzkoušet. A rozdíl ve správně navoskovaných a namazaných lyžích je obrovský. Velice přínosný byl také video rozbor naší techniky. Když vidíte své chyby, jak vypadají, hned víte, na co se chce zaměřit a co zlepšovat.

Na závěr víkendu nám byly uspořádány závody. Byli jsme rozděleny do týmů a jednoho z nich jsem byl kapitánem. Se svým skvělým týmem jsme obsadili tření příčku…….. ze tří.

Musím říct, že jsem si celý prodloužený víkend náramně užil a těším se na další spolupráci s Alltraining.cz a doufám, že své nabyté zkušenosti brzy zúročím.

Josef Bílek, 15 let(hobby běžec)

Začátečnice Jarka si našla v běžkách pod vedením Alltraining.cz zálibu

Běžně recenze na služby nepíši, jelikož na to není čas, nebo spíše se nic až tak zásadního nestalo. Nyní po absolvování třídenního kempu běžecké techniky jsem si ten čas udělala, jelikož stal opravdu za to. Páteční ráno 13. ledna 2017 nezačalo úplně dobře, od cesty do hor odrazoval vichr a závěje na cestách. Navíc únava z náročného pracovního týdne a představa, ze se budu "trápit" na běžkách, když pro mne běžky dosud znamenaly pouze jeden den v roce turu po hřebenech hor, nejlépe za azura, jinak jsem dávala přednost sjezdu. Takže běžkařsky začátečník bez potuchy o správné technice a pěkného pocitu ze skluzu.

Po hektickém příjezdu na kemp a tedy pozdějším zapojeni do výuky v běžecké stopě u hotelu Žalý, myšlenky na starosti všedního dne okamžitě zmizely, jelikož skvělí trenéři Alltraining mě ihned zapojili do drilu a já se ani nenadechla a byla tu první společná večeře, wellnes relax a taky fajn zábava se skvělými lidmi, kteří miluji sport a hory.

Další dny se nesly v tomtéž profesionálním duchu, myslím, že nikdo nemohl mít pocit, že je upozaděn, každý z nás dostával nepřetržitě rady a byl opravován, přičemž u všech účastníků byl vidět až neuvěřitelný progres. Společné zkoumání videozáznamů našich jízd s trenéry Alltraining to jednoznačně ukázalo. Perfektní byly také ranní rozcvičky a nikomu ani nepřišlo, že je sedm pod nulou a běžíme v prašanu, do kterého se boříme po kolena, jelikož nepřetržitě chumelí.

Ještě nesmím zapomenout na zajímavé přednášky o výživě, tréninku, či údržbě lyží a ohromné ochotě s pomocí lyže připravit na další den. Tři dny utekly jako blesk, ještě došlo k milému vyhodnocení celého kurzu a všichni jsme se tak trochu smutně, že už je konec, rozloučili s konstatovaním, ze tři dny příště vyměníme za týden :-). Nikdy bych  si nepomyslela, že mě běžky můžou začít bavit stejně jako sjezdovky. Díky za skvělý kemp Vojtěchu Beranovi a jeho týmu tréninkového centra Alltraining.cz.