Poradit

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Strach jsme nechali v bike parku a je na vždy zapomenut!

Publikováno | Sdílet:

Podzimní kemp techniky máme úspěšně za sebou. O uplynulém víkendu v Koutech (19. – 22. 10.) se sešla skvělá parta lidí, kteří se chtěli nejen učit novým věcem, ale užívali si cyklistiku plnými doušky. Odměnou bylo i skvělé počasí, které říjnovému kempu dodalo hřejivou jiskru a tak se všichni rozloučili se sezónou s novými poznatky a skvělou náladou, která nás po celé tři dny doprovázela. Jak si užili kemp Miloš, Hanka a Zdeněk?

Ani v sedmašedesáti není pozdě začít, líčí Miloš

K závodům MTB jsem se dostal před 4 léty díky kolegům, sice o 10 let mladším, a to jako začátečník  -  samouk.  Chvost  peletónu   s dojetím do „ cílové pásky“ bylo moje krédo.  Nemám však rád druhou část pořekadla, někdo musí být první a někdo poslední, a tak s radami kolegů v partě mě cyklistika chytla. Jezdím sice cvičně i silničku, ale horák má přednost. Časy se postupně, někdy i rychle, zlepšovaly s dopadem na dobré umístění v první desítce (letos i 3 x 3 místo) v mojí kategorii.

V letošním roce jsme odjeli 20 závodů MTB a Nova Autor Jizerky byl 60. závod za čtyři sezóny.  Stagnování výkonu, času, problémy s výjezdy i pády mě  spíše  utvrdily,  že  něco  dělám  špatně  i  při  najetých  cca  7 000 km ročně.

Rozhodnutí  jasné  -  zkusit i při mém mladém věku (67 - nechlubím  se) absolvovat tréninkový kemp s týmem Alltrainingu  v  Koutech za vedení zkušených profesionálů v cyklistice.  Po konzultaci s Vojtou Beranem jdu na to. Můžu říct, že i když jsem si přečetl dost článků i časopisů cyklistice, nevěděl jsem, do čeho jdu. Překvapení bylo značné, již v pátek odpoledne, v zahajovací části tréninkového kempu, i když ve prospěch věci, tj. techniky, ovládání kola, strečinku atd.

Dostal jsem se do výborného kolektivu lidí, kteří se chtěli něco naučit nebo zlepšit techniku v  návaznosti na výsledky.  Od pátku do neděle vše vypustit a věnovat se jen a jen svému koníčku  -  osedlání horáčka (aspoň já), ať poslouchá on nás,  né  my jeho.  To nás učili, předváděli, opravovali a hlavně vyžadovali přes denní trénink, večer při přednáškách – Vojta Beran se svým štábem Láďou Šulcem, Terezkou Trefnou, Katkou Sedláčkovou, Pavlou Zahradníkovou i mechanikem Ferdou Wiesnerem.

Holky  masérky -  Pavla  i  Katka -   opravovaly  nás a Ferda zas unavená kola, s předvedením vzorné a pečlivé údržby. Nejen pečlivé a nekompromisní vedení všech pro naše zlepšení, ale i nádherné počasí plné slunce nám přálo po celou dobu tréninkového kempu.

Nechci popisovat denní program, ten si může každý přečíst na stránkách KPŽ, Alltraining.cz, ale musím říct, že první odpoledne bylo pro mne skoro šokem. Teorie by sice byla, ale nad sjezdovkou v Koutech mi zrovna nebylo dvakrát. Pokud bych měl sjíždět sám druhou půlku Kovářské modré, asi bych ji nedal a šel vedle kola (a to nemám nějak extra strach).

SJEL  JSEM --- a dalších 5 km opakovaných sjezdů, samozřejmě s kontrolou Vojty nebo Ládi s Katkou jsme zvládali, ne  ještě  ,,luxusně“, ale technikou co jsme se učili, vcelku v pohodě.

Nedělní zkoušku jízdy po části červené, kterou by moji kolegové nešli ani pěšky, jsme opět (sice trošku s obtížemi) pod vedením Vojty a Terezky zvládli  samozřejmě na kolech. Dva a půl dne uteklo jako voda, díky našlapanému programu tréninkového kempu  Alltrainingu, až mě mrzelo, že skončil.

Jednoduché zakončení:

Super počasí, super výběr místa pro tréninkový kemp

Instruktoři pod vedením Vojty nás  -  některých skoro laiky - uhlídali, a všem za kamarádský i odborný přístup velký dík!!!

Přínos i motivace pro mne  - posunutí  hranice lepšího zvládnutí technických pasáží v závodech, úprava v tréninku  -
,,trénovat chytře a systematicky“ dle plánu v dalším období.

Děkuji za super  masáž  od  Pavly  a  rady  od  mého  spolubydlícího  skoro ,,superbikera“ Víta, který nejen kolo, ale i velkou rodinu zvládá s přehledem

A nakonec já osobně všem, kteří mají rádi cyklistiku (bez  rozdílu  věku), doporučuji absolvovat  tréninkový kemp Alltraining vedený  Vojtou  Beranem a jeho kolektivem pro celkovou pohodovou  atmosféru a hlavně pro další motivaci začít šplhat po ,,žebříčku úspěch“  výše a výše!!!!!!

Miloslav Sochacký  ------- čili MILOŠ

Strach zahynul na sjezdovce, dodává Hanka s úsměvem

Od tréninkového kempu techniky na MTB jsem očekávala, že posune mojí hranici strachu při jízdě na kole v obtížnějším terénu, dozvím se jak na to a zároveň jsem se těšila na aktivní víkend v partě sportovně založených lidí. Největší motivací pro mě však byla vzpomínka na letošní závod KPŽ v Koutech, kdy jsem ve sjezdech vedených úsekem bike parku z kola raději párkrát seskočila a „náročnější úseky“ sešla po svých než bych riskovala pád.

Na kemp jsem odjížděla se smíšenými pocity, bála jsem se, zda náročnost nebude nad moje síly a vše zvládnu. Strach byl neopodstatněný. Dle schopností jsme byli rozděleni na dvě skupinky. Výcvik začal překonáním jednodušších překážek tak, abychom se naučili základní práci s těžištěm a dostali první správné návyky.

Vybaveni primárními znalostmi jsme mohli druhý den pokračovat do obávaného bike parku. Po nejistých a křečovitých začátcích se postupně obavy ztrácely, tělo se uvolnilo a průjezd jednotlivými částmi tras se zrychloval. Rady trenérů v podobě Terky, Vojty a Ládi byly velice přínosné. To na co člověk přichází dlouho sám nebo vůbec ne se dozvěděl okamžitě a mohl hned vyzkoušet. Konečně jsem pocítila také radost z jízdy v podobném terénu.

Poslední den jsem si vychutnávala klopené zatáčky a i jízdních vlastností testovacího fulla od Specialized. Součástí kempu mimo výuky techniky byl také nezbytný strečink, rozcvička, zajímavé přednášky a příjemná regenerační masáž.

Jak byla moje očekávání naplněna? Řekla bych, že na 120%. Nádherné počasí bylo jen třešničkou na dortu a celkový pocit umocnilo. Nyní si jsem jistá, že při závodě v Koutech příští rok určitě při sjezdu kvůli strachu nesesednu:-)..

Chci být lepší, a proto je technika pro mne velmi důležitou složkou v přípravě

Jakmile jsme si na stránkách alltraining všiml, že Vojta Beran pořádá další camp mtb techniky, hned jsem věděl že tam nesmím chybět. Bez váhání jsem tedy objednal. Těsně před odjezdem jsem se bál, aby nám vyšlo počasí. Ale strach ze mne opadl hned, jakmile jsem dorazil do Kout, kde na všechny zúčastněné čekalo krásné a slunečné počasí, které vydrželo po celou dobu.

V pátek odpoledne se nám Vojta spolu s realizačním teamem představil a následně nás vyzval, abychom mu na umělé překážce předvedli, co umíme se svým kolem. Po krátké ukázce hned Vojta i Láďa Šulců věděli, na čem bude nutné zapracovat. Zbytek odpoledne pak trávíme na překážkové dráze, kde se učíme správně pracovat s těžištěm, seskakovat a naskakovat na kolo.

Po tréninku si nás bere na starost Tereza Trefná a ukazuje nám, jak má správně vypadat strečink po tréninku. Následuje podrobná přednáška o svalech, jak se zkracují a povolují a jak tomu pokud možno zabránit. Bohužel zjišťuji, že jsem přesně ten případ, jak to vypadat nemá J. Po přednášce jdeme všichni na výbornou večeři, po které zůstal celý team alltraining v baru a všem odpovídal na všemožné otázky.

Druhý den ráno na nás čeká rozcvička se snídaní. A hned potom hurá na kolo. Celé dopoledne trávíme ve dvou skupinách v bike parku, kde se vždy necháme pohodově vyvézt lanovkou a pak trénujeme techniku ve sjezdu. Občas si na nás Vojta s Láďou vymysleli, že se otočíme a protrénujeme i jízdu do kopce. Po návratu ze sjezdovky nám teamový mechanik Wiesner Ferdinand (Feri) ukázal, jak se správně starat o kolo.

Po skvělém obědě následoval výlet na Praděd, během kterého jsme se opět učili novým vymoženostem jak ve výjezdu, tak ve sjezdu. Navečer nám Vojta na přednášce pořádně vysvětlil jak se správně stravovat, abychom mohli podávat co nejvyšší výkony. Pak se s námi Tereza Trefná podělila o zážitky z olympiády a hurá na večeři, kde jsme se opět mohli ptát kohokoliv a na cokoliv.

V neděli ráno byla zase samozřejmě rozcvička. Tentokrát o něco těžší, ale dalo se to přežítJ. Po rozcvičce snídaně a hned po snídani hurá na kolo na sjezdovku. Tam jsme opět trénovali přenos váhy v zatáčkách a na skocích. Na závěr kempu si pro nás ještě Vojta se svým teamem připravil závod na porovnání jak techniky jízdy, tak manuální zručnosti – výměna duše zadního kola. Následovalo vyhlášení, oběd a oficiální ukončení campu.

Já osobně jsem se na campu hodně naučil.  Zároveň jsem si camp skvěle užil – výborná organizace, úžasní lidé a jen těžko se mi odjíždělo. Těším se na jakoukoliv další spolupráci s alltrainingem a každému, kdo ještě nevyzkoušel, bych doporučil, protože kdo nezažil, ten nepochopí:-).

Komlpetní reportáž najdete v naší fotogalerii: