Poradit

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Vzpomínky na kemp II. - Užili jsme si Bike park, dřinu i skvělou partu!

Publikováno | Sdílet:

V koutech jsme si to opravdu užili. Jak prožil kemp Lukáš, který vyrazil prvně a jak Víťa a Bohouš, který už je v Alltraining.cz zkušený matador a v Koutech se mu s námi zatím líbilo nejvíce?

Tak dlouho jsem to zkoušel, až jsem to zvládl

Dlouho jsem přemýšlel a odhodlával se, abych se na nějaký kemp s alltraining.cz přihlásil. Když jsem uviděl na netu: “Kemp MTB techniky Kouty“, váhal jsem jen minimálně a přihlásil se. Z jižní Moravy výborná dostupnost a Jeseníky mi přirostly k srdci.

10ti -denní předpověď hlásila zimu, déšť a na horách možná sníh. Víkend před, jsem začal být trochu nervózní!!! Zmrznu tam, bláto, déšť, sníh, bude to peklo. Ovšem vše se v dobré obrátilo, inverze a příjemných 20 st. z kempu udělalo nádhernou pohádku podzimu. Tři dny bez mráčku, bez větru a sluníčko hřálo.

Vyrazil jsem! Terka mě přivítala, obdržel jsem kabelu s informacemi a šel se ubytovat. Krátce poté jsme usedali na kola a šli se rozřadit dle technické vyspělosti do družstev.

Jenže co se nestalo?! Vojta postavil do cesty asi 30 cm vysokou kládu a přeskočte ji!  První spadl (přes řídítka rovnou úsměvem do země), druhý přejel, třetí spadl (stejně jako první) a pak já. Červíček ve mně hlodal. Zvládnu to? Nikdy jsem nic podobného nepřeskakoval. Povedlo se!!! Jednička!

Začali jsme  tréninkem s Láďou. Seskakování, naskakování, pak to stejné do kopce. S Vojtou opičí dráha. Po jejím zvládnutí menší závod a hurá do kopce. První terén, modrou uhlířskou dolů. Paráda. Adrenalin se vyplavuje. Vojta nám dává rady, jak se nervat s kolem a být na něm v bezpečí. Po tréninku následoval strečink s posilováním především břišních svalů (ráno pak vstávám s obtížemi), přednáška, regenerace a jde se na kutě.

Druhý den začíná velmi intenzivním během, spojeným s rozcvičkou a posilováním. Dopoledne jezdíme lanovkou nahoru a bike parkem dolů. Na červené je bláto a listí, kola se obalí a kolo si dělá, co chce. Pády se již nevyhýbají nikomu.  Ale Vojta je trvďák a po každém pádu či špatném projetí následuje opakování. Odpolední odměnou je výlet přes Červenohorské sedlo na Švýcárnu a Praděd. Dolů jsme jeli pěkným, ale hodně klouzavým a kamenitým singltrekem , který prověřil, co jsme se naučili dopoledne. Večer si dávám masáž a ulehám krásně unaven.

Třetí den si užíváme v bikeparku. Pocity jsou mnohem lepší a dovolím si s kolem  více než v pátek.

Kemp byl PARÁDNÍ!!!! Výborná organizace, 100% využití času, počasí vyšlo a sehraný a vstřícný tým alltraining.cz udělal z kempu krásné tři dny v krásném prostředí hor.  Děkuju Vojtovi, Terce, Láďovi, Ferrymu, Kačce a dobré partě nadšených sportovců a těším se na další spolupráci při tréninku s Vojtou.

Lukáš

Můj čtvrtý kemp s Alltraining.cz měl samá nej…

I když po sezoně trochu unaven, vyrazil jsem na kemp alltrainingu do Koutů nad Desnou, jelikož tréninku techniky není nikdy dost. Byl to můj čtvrtý kemp s Vojtou Beranem a opravdu se vydařil. Podle mne měl všechna nej, nejkrásnější počasí, nejhezčí lokalitu, největší výběr technických úseků nejrůznějších obtížností v bikeparku kouty a jeho okolí.

V pátek odpoledne nás po krátkém rozjetí čekal trénink techniky na jednoduchých překážkách a poté krátká vyjížďka se závěrečným sjezdem, abychom věděli, co nás další dva dny čeká. Sobotní den byl využit od první do poslední minuty, prostě na maximum, samozřejmostí byla ranní rozcvička.

Dopoledne jsme využili lanovku, která nás vždy neuvěřitelnou rychlostí (prý nejrychlejší v ČR) vyvezla na vrchol bike parku a v následujících sjezdech nám Vojta Beran s Láďou Šulcem názorně předváděli a vysvětlovali jak jezdit klopené zatáčky, překonávat terénní nerovnosti a další technické drobnosti, což mi pomohlo zbavit se strachu z těchto situací.

Odpoledne jsme se vydali na vyjížďku z Koutů přes Červenohorské sedlo, chatu Švýcárna a dále až na vrchol Pradědu, vše terénem. Během sjezdu zpět nás čekalo překvapení ve formě těžších technických úseků, ale jinak to byl super výlet s nádhernými výhledy na zalesněné vrcholky Jeseníků.

Na každém kempu je samozřejmostí možnost masáží, čehož jsem využil a můj dík patří fyzioterapeutce Tereze Trefné, která mi pomohla s mými svalovými problémy a mohl jsem si ujasnit jak správně provádět strečink a posilovat.

V neděli jsme znovu využili lanovky a několik hodin sjezdů bike parkem jsem si již vychutnával bohatší o spoustu dojmů a zkušeností. Kemp jsem si užil, utekl neuvěřitelně rychle, ale byl to užitečně strávený čas v příjemném prostředí s příjemnými lidmi.

Jestli váháte, nemáte nad čím a vyražte s Alltraining a skvělou partou, nebudete litovat!

Viťa

Náš nejvěrnější svěřenec Bohouš byl v Koutech najdšný a byl to pro něj doposud nejlepší kemp

Zdravím všechny příznivce Alltrainingu a cyklistiky, kteří budou číst tento příspěvek. Nejsem žádný spisovatel a nikdy jsem žádný komentář nepsal, ale tentokrát jsem se rozhodl, že se podělím s ostatními o pocity a dojmy z posledního tréninkového kempu, pořádaném Alltrainingem se zaměřením na MTB. Kemp byl pořádán ve dnech 19. - 21. 10. v areálu bike park V Koutech nad Desnou.

Zúčastnil jsem se již několika podzimních kempů s tímto zaměřením, ale myslím, že volba tohoto místa byla vynikajícím nápadem a učinila (alespoň pro mne) toto místo jako nejatraktivnější ze všech tréninkových terénů, zaměřených na techniku, se kterým jsem se setkal. Vtip spočíval v tom, že na počátek trasy (Medvědí hora 1100 m.n.m.) nás dopravila, včetně kol, sedačková lanovka a sjížděli jsme dolů do dolní stanice Liščí potok 600 m n.m. .

Na výběr byly pro horská kola 3 upravované (včetně klopených zatáček) cesty, rozlišené dle obtížnosti - 2 x červená a 1 x modrá. Dále zde je i černá trať, ale ta už je určena pro DH speciály. Tím, že jsme se nahoru vyvezli, jsme byli schopni od 10 - 13 h absolvovat tuto trasu 3-4 x s tím, že jsme nebyli unaveni po dlouhém stoupání, protože všude jinde platilo, když chceš dolů, tak musíš nejprve nahoru, "a za svoje".

Samozřejmě, že tyto výhody, opakování  a to, že náš organismus nebyl unaven po dlouhém stoupání, přinášelo svoje ovoce a podstatně zvyšovaly efektivitu celého tréninku, včetně postupné získávání sebedůvěry, což podle mě, byla největší deviza. Některé obtížné úseky jsme opakovali, dokud je nesjeli všichni. Nutno říci, že toto jsme samozřejmě absolvovali pod vedením Berryho (Vojty Berana) a Ládi, cyklokrosaře, který dnes sice už aktivně cyklokros nejezdí, ale s kolem si perfektně pořád víc jak rozumí.

Ten kolem sebe šířil nejen dobré rady kolem výživy a techniky jízdy, ale i pozitivní náladu, kterou dá se říci, překypoval. Samozřejmostí celé akce byla perfektní organizace, ubytování a slušné stravování, ale na to jsme již od kolektivu Alltrainingu zvyklí. Trénink byl zpestřen i dvěma soutěžemi s hodnotnými cenami, jedno odpoledne jsme si i vystoupali až na Praděd, což mi připomíná, že zpáteční cesta terénem dolů byla taky dost "hustý zážitek"!

Regenerace byla zajištěna dvěma masérkami. Kdo chtěl, mohl použít i služby Terezky Trefné, jako fyzioterapeuta. Dále bych chtěl i připomenout Feriho (Ferdinanda Wiesnera), který se nám staral o technický stav a čistotu kol a přispěl i přednáškou o údržbě a správném ošetření biků po jízdě v těžkém terénu.

Každý večer byl vyplněn přednáškou o výživě, tréninku, regeneraci aj. problematiky týkající se cyklistiky. Velice zajímavé bylo i vyprávění Terezky o olympiádě v Londýně, kterých se zúčastnila, jako hlavní fyzioterapeut české olympijské výpravy jachtařů.

Rád bych na závěr každému jednoznačně doporučil si tento kemp. Pokud se bude opakovat, opravdu to stojí za to, a je to super zážitek. Jedině, co mi pořád vrtá hlavou, je to, jak se tomu Alltrainingu podařilo naplánovat i počasí, bylo 19 st., jasno a klid. Za éru Alltrainingu, kdy jsem od jeho počátku nevynechal jediný kemp, to byl pro mě ten nejlepší.

Bohuslav Kára

Komlpetní reportáž najdete v naší fotogalerii: