ZATÁČKA SILNICE
Z kopce dolů umí jet každý, ale projet zatáčku bez výrazné ztráty rychlosti už dokáže málokdo. Základem správného průjezdu je i vhodné rozložení těžiště pomocí úchopu ve spodním oblouku řídítek. Dalším základním pravidlem je pozice klik, kdy vnitřní klika by v zatáčce měla být vždy ve vrchní úvrati. Pokud je tomu naopak, hrozí škrtnutí pedálu o povrch vozovky, při nejhorším dokonce pád. Správné projíždění různými typy zatáček si ukážeme v dnešním dílu naší Alltraining Cycling Academy.
Pravidla:
Vždy se držíme ve spodním oblouku řídítek, vnitřní noha je vždy nahoře, úprava rychlosti je v dostatečné vzdálenosti před zatáčkou, brzdíme ve 1/3 zatáčky, ve 2/3 zrychlujeme, pohled směřuje ve směru jízdy tam, kam míříme.
- Otevřená zatáčka
Najedeme si k vnějšímu okraji, pozvolna se dostáváme ke středu zatáčky a do výjezdu se opět necháme vynést k jejímu vnějšímu kraji, zatáčíme náklonem.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Zavřená zatáčka (serpentina)
Platí stejná pravidla jako u otevřené zatáčky, jen je zatáčka více zavřená a je třeba výrazně zpomalit při vjezdu do zatáčky a již předem kontrolovat, zda je průjezd volný.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |