Poradit

Odeslat dotaz

Zážitky ze Ski kempu Benecko pohledem Lucky, Andrei, Jirky a Karla

Publikováno | Sdílet:

Ski kemp na Benecku je úspěšně za námi. Na horách se letos sešel rekordní počet účastníků, kteří se měli chuť učit novým dovednostem, makat na fyzičce a užívat veselou partu. Ta se zde sešla ve velmi silném složení, o zábavu nouze rozhodně nebyla a celým kempem se táhl veselý nádech sportovních dnů.

Karel si osvěžil vzpomínky a oprášil lyžařskou techniku na jedničkou s hvězdičkou.

Ski Kemp techniky 2013 byl pro mě první akcí od Alltraing.cz. Na běžkách jsem stál dvakrát v životě a tak jsem byl zvědavý, co mě čeká. A bylo to super! 4 dny plné sportu, informací, relaxace, pohody, a skvělých zážitků se super lidmi.

Každý den začínal rozcvičkou, po které následoval dopolední a odpolední trénink, kde se ladila technika buď na klasických nebo skateových lyžích pod vedením realizačního teamu Alltraining. Večer se konaly besedy, kde jsme se dozvěděli jak se správně starat o lyže, jaké svaly posilujeme na běžkách, jak správně trénovat v zimním období, jak se správně oblékat nebo Terka Trefná se s námi podělila o zážitky z letních olympijských her v Londýně, kde byla jako fyzioterapeutka českého jachtařského teamu.

V mezičase si člověk mohl domluvit masáž, zajít do sauny, prokonzultovat s Vojtou Beranem tréninkový plán nebo se jen tak poflakovat na baru. Já osobně hodnotím kemp na jedničku s hvězdičkou a moc se těším na další podobné akce v budoucnu.

I v šedesáti Jirka dokázal posunout svoji kondici a techniku kupředu

Včera jsem se s velmi dobrým pocitem vrátil z lyžařského výcvikového kempu, který již po čtvrté uspořádal tým Alltrainingu v Krkonoších na Benecku. Kemp, jehož hlavním cílem bylo zlepšit běžeckou lyžařskou techniku a tím získat jistotu a radost z běhu na lyžích se dle mého názoru velice vydařil a žádný z cca 50 účastníků nemohl být nespokojen. Kvalitní sníh, dobrá strava, promyšlená organizace a především dobrá parta, to vše nám umožnilo se opět o kousek posunout a mít větší radost z pobytu na horách při zvyšování fyzické kondice.

Pro mě osobně, jako pro čerstvého šedesátníka bylo nejdůležitější, že se o mě v průběhu celého dne starali instruktoři, kteří mě jak v dopoledním tak v odpoledním  výcviku průběžně opravovali a pomáhali mi svými radami se dostat tam, kam bych se sám, jako samouk nikdy tak rychle nedostal. Zlepšil jsem se jak v klasice, tak i v bruslení, ale především jsem odjížděl s pocitem, že mi to jde již podstatně lépe, než když jsem přijel.

Nyní budu daleko raději a snadněji zlepšovat techniku a kondici při svých samostatných výletech na hory. Nezanedbatelný přínos kempu pro všechny spatřuji v přednášce Tomáše Jakoubka, který nám vysvětlil a názorně předvedl   nejenom to jak správně běhat  ale také jak se správně  o lyže starat, především pak jak správně a čím namazat.

Závěrem děkuji všem instruktorům, technickému doprovodu i personálu hotelu Žalý za krásný týden v zasněžených Krkonoších.

Jirka

Progres Lucky byl neuvěřitelný a lepšila se mílovými kroky každým dnem

Když mi přišla na mail pozvánka na ski kemp Benecko 2013, okamžitě jsem věděla, že bych se chtěla zúčastnit. Poté, co mi byla po dohodě s kolegy schválena dovolená, mohla jsem začít zařizovat vše potřebné.

Mám pouze klasické lyže, ale po konzultaci s Vojtou mi bylo vysvětleno, že to vůbec nevadí a tak jsem se rozhodla absolvovat kemp v delší variantě od 5. do 13. 1. Přiznám se, že jsem měla značné obavy, jak to celé zvládnu, jestli budu mít dost sil zvládnout ranní rozcvičky a dvoufázové tréninky. Pak jsem si ale řekla, že když to nepůjde, nastolím volnější režim a nějak to dopadne.

5. 1. 2013 jsem se tedy vydala na cestu. Nejprve vlakem do Prahy a poté autem s Vlastou Karbanem. Při cestě do Benecka jsme byli plni očekávání, jestli bude dostatek sněhu. Při průjezdu Beneckem naše obavy vzrostly. Po příjezdu k hotelu Žalý jsme se setkali s ledovkou a zmrzlým sněhem. I přes tyto ne zcela vyhovující podmínky se po ubytování a obědě konal první trénink na skatech. Vzhledem k mému problému s vybavením pouze lyží klasických, jsem namazala klistr a vydala se s Mílou Komárkem na Mísečky (závodní stadión) vzdálené cca 9km. Vraceli jsme se již za tmy, ale i přesto mě toto zdárné zahájení kempu naladilo trochu optimističtěji.

Další dny jsem již absolvovala s celou skupinou, která se rozhodla jet na prodloužený termín.
Před každým zahájením tréninku jsme hráli různé hry na lyžích bez hůlek, jako např. "na babu", "mrazíka", "nebo rybičky, rybičky, rybáři jedou". Tyto hry mi pomohli naučit se lépe ovládat lyže a získat jistotu při pohybu na nich.

Hned v neděli jsem se seznámila se základy bruslení. Neopomínalo se ani na klasickou, i když méně oblíbenou techniku, u které jsem se snažila odstranit nedostatky. Večer pak probíhaly různé debaty nejen o lyžování, cyklistice a sportu vůbec, ale měli jsme možnost vyslechnout pár vtipných a zajímavých historek ze závodní kariéry Cirila .. Řešili a povídali jsme si o všem, co nás napadlo.

Díky novému sněhu se výrazně zlepšily i podmínky pro lyžování a proto jsme se v pondělí a ve středu vydali na výlet na pro mě již známé Mísečky, kde byla možnost projetí dobře upravených stop závodních okruhů. Někteří zdatní bruslaři si to protáhli až na Vrbatovku. Po zbytek dne bylo vítané volno. Ráda jsem využila i nabídnutých služeb v podobě compexu a masáže masérky Katky, které přispěli k regeneraci namožených svalů.

Ve čtvrtek 10. 1. dorazila velká skupina sportovců a začal oficiální ski kem Benecko 2013, který byl zaměřen především na techniku bruslení i klasiky, ale také na kondici každého z nás. Vždy po večeři se konaly velmi zajímavé besedy a přednášky. Jednou z nich byla přednáška Tomáše Jakoubka o správném mazání lyží, která byla jistě velmi přínosná nám všem. Vojta Beran nám povídal o trénování v zimním období a Tereza Trefná o správném a efektivním protahování těla. Terka se s námi zároveň podělila o velmi zajímavé zážitky z účasti na olympijských hrách v Londýně 2012, kde se starala o tým jachtařů.

Při jednotlivých trénincích nás Vojta nebo Fery (kromě trenéra pomocník při servisu a mazání lyží) natáčeli na kameru. Při promítání jsme pak měli možnost porovnat lyžování na začátku našeho snažení a na konci, po vstřebání informací a rad od všech trenérů. Cenné informace jsme mohli pochytit především od Tomáše Jakoubka, skvělého lyžaře především klasickou technikou. Bohužel se nám věnoval pouze jeden den, protože musel odjet do Bedřichova, kde se účastnil jako závodník Jizerské 50.

To, co jsme se naučili za těch několik dní trénovaní, jsme měli možnost ukázat v závěrečném závodě. Byli jsme rozděleni do třech družstev, kdy bylo úkolem objet určitou trasu a jako družstvo docílit 21 okruhů. Jen díky popletenému počítání se z družstva, ve kterém jsem byla i já, stalo družstvo popletů a skončili jsme na třetím místě. Nicméně nám to nijak neubralo na dobré náladě.

Po závodě následoval poslední oběd a ukončení kempu s vyhlášením výsledků nejen závodu, ale mimo jiné i ocenění největších pokrokářů.

Po ukončení kempu jsme se pomalu vydali na cestu ke svým domovům.
Z kempu si odvážím skvělé zážitky, stejně tak i dobrý pocit z odvedených výkonů. Zvládla jsem absolvovat všechny tréninky. Vím, jak správně namazat lyže, a jsem moc ráda, že jsem se naučila bruslit a že se již nemusím stydět za svou techniku klasického lyžování. Nejvíc se těším na to, až se budu moci předvést cyklistům v mém okolí, s kterými občas na běžky vyrazím a kteří jsou sami zvědaví, co jsem se naučila.

I když se cítím trochu unavená, nelituji mého rozhodnutí se kempu zúčastnit. Naopak, pokud mi v tom něco nezabrání, už teď vím, že se příštího kempu v roce 2014 opět zúčastním.

Lucka
Andrea se dostala od těžkých začátků k ladnému stylu běžkyně

Běžkařského tréninkového kempu na Benecku pořádaného klubem Alltraining.cz jsem se zúčastnila letos podruhé. Před dvěma lety jsem se zde, jako naprostý začátečník, naučila základy techniky běhu na lyžích, jak klasiky, tak bruslení.

A jelikož mě běžkování chytlo a je mimo jiné perfektní alternativou cyklistického tréninku v zimním období, přijela jsem na kemp pilovat svou techniku jízdy i letos, aby byla má jízda a trénink efektivnější. Výuka probíhala zábavnou formou pod vedením kvalifikovaných trenérů a aktivních závodníků, kteří nám předávali své znalosti a dovednosti. I přesto, že byl trénink zábavný, dal mi pořádně zabrat a svou fyzičku jsem posunula zase o něco výš.

Dalo by se říci, že byl trénink denně rozdělen do tří fází – ranní rozcvička s výběhem do kopce a posilováním, dopolední a odpolední trénink klasického a volného běžkařského stylu.

Samozřejmě, že zbyl nějaký čas i na regeneraci v podobě compexu a masáže, které měl každý účastník jako součást tréninku. Jako každý rok a jako na každém kempu, který jsem s Alltrainingem absolvovala, sešla se i nyní v Hotelu Žalý skvělá parta stejně naladěných nadšenců, a tak bylo i večer o zábavu postaráno.

Teď to jen chce neusnout na vavřínech a co nejdříve vyrazit na hory do bílé stopy a dál se zdokonalovat. Třeba příští rok už na tom budu tak dobře, že vyrazím s nejlepší skupinou ostřílených jezdců na Mísečky nebo dokonce na Labskou ;-)

Andrea

KOMPLETNÍ REPORTÁŽ NAJDETE V NAŠÍ FOTOGALERII

Den 1. - zahájení, technika, vybavení

Den 2. - rozcvička, technika - klasika, skate, beseda

Den 3. - rozcvička, technika - klasika, skate, beseda

Den 4. - rozcvička, technika, závod