Pošlete nám svůj dotaz
Pošlete nám svůj dotaz

Jméno *

E-mail *

Tel

Váš dotaz či zpráva *

Odeslat dotaz
Cykloškola Vojtěcha Berana | Silniční kola | Horská kola | Trénink a výživa

Poloha jezdce na horském kole

Cyklista by se měl na horském kole cítit za každé situace naprosto přirozeně. Celý trup a tělo musí být uvolněné a kolo musí mít možnost pohybovat se volně v jakémkoliv terénu. Přes kameny, šotolinu, kořeny či po pevné cestě musí jet stejně plynule.

 
Pozice samotného jezdce by měla odpovídat charakteru terénu. Čím prudší kopec nahoru chcete vyjet, tím by těžiště mělo být více vepředu či více vzadu. Při jízdě v sedle je trup v klidu, naopak při jízdě ze sedla je důležité nezapomenout efektivně využívat práci celého těla a skloubit práci rukou a nohou.

Nejčastější problém? Přefouknuté pneumatiky

Tvrdé pláště výrazně zhoršují přilnavost kola k povrchu. Pokud je plášť naopak podhuštěný, kolo je hůře ovladatelné, přenos energie ze šlapání nižší a pneumatika náchylnější k defektům. V terénu je ideální tlak 1.5 až 2.2 baru. Na silnici můžeme horská kola nafouknout ke 3 barům. Rozhodující pro výsledný tlak MTB pláště je však hmotnost jezdce.

Šlapání a řazení

Technika šlapání se skládá z pohybů navazujících na sebe. V první fázi jezdec nejprve tlačí nohu dolů. Při následném pohybu končetiny nahoru by měl zapojit lýtko. zadní stranu stehen a plynule na první pohyb navázat. Trup by měl být v klidu a nechat pracovat jen dolní končetiny. Při jízdě po rovině je ideální kadence 90-120 otáček, při stoupání řadíme lehčí převod a šlapeme okolo 60 až 80 otáček za minutu.

Technika řazení

Řadit je nutné plynule a s dostatečným předstihem, je tedy nezbytné sledovat trať a včas se připravit na změnu rytmu, zejména když se před námi objeví prudké stoupání. Nikdy bychom neměli řadit v tahu a pokud máme dva či tři převodníky, je velmi důležité myslet na to, abychom zachovali rozumnou linku křížení a vyhnuli se úhlopříčce mezi převodníkem a kazetou. Tím bychom kromě rychlého opotřebení komponent riskovali i spadnutí řetězu.
 
Švihovým pohybem s optimálním převodem cyklista šetří svaly a vydrží tak větší a delší zatížení.

PŘEHLED VŠECH DÍLŮ

SÉRIE HORSKÁ KOLA

Jak vybrat horské kolo

LEKCE 1

Jak vybrat horské kolo

Poloha jezdce na horském kole

LEKCE 2 - právě hraje

Poloha jezdce na horském kole

Jízda do kopce na horském kole

LEKCE 3

Jízda do kopce na horském kole

Rozjezd do kopce a seskočení z kola

LEKCE 4

Rozjezd do kopce a seskočení z kola

Sjezd na horském kole

LEKCE 5

Sjezd na horském kole

Průjezd zatáčkou na horském kole

LEKCE 6

Průjezd zatáčkou na horském kole

Překonání překážky a překok bunny hop

LEKCE 7

Překonání překážky a překok bunny hop

Signály, balanc a jízda po zadním kole

LEKCE 8

Signály, balanc a jízda po zadním kole

Jízda na horském kole po nestabilním povrchu

LEKCE 9

Jízda na horském kole po nestabilním povrchu

Základy jízdy ve skupině bikerů

LEKCE 10

Základy jízdy ve skupině bikerů

POJEĎTE S NÁMI NA KEMP!

UŽIJTE SI PŘÍRODU A POZNEJTE NOVÉ PŘÁTELE

Nejbližší termín:

4.6. - 6.6.21 - Basic - Nové Město na Moravě - APALUCHA

CHCI VĚDĚT VÍC >

CHCETE JINÝ TERMÍN NEBO NÁROČNOST?

Nové Město na Moravě - APALUCHA

4.6. - 6.6.21

Nové Město na Moravě - I PRO CELOU RODINU

6.8. - 8.8.21

Nové Město na Moravě

24.9. - 26.9.21

ZAJEZDĚTE SI NA HORSKÉM I SILNIČNÍM KOLE

6 DNÍ NA KOLE V SRDCI ALP I KRKONOŠ

TÝDENNÍ kombinovaný kemp

23.8. - 27.8.21

Kombinovaný týdenní kemp

VÍC INFORMACÍ

CHCETE VÍC LEKCÍ

POKRAČUJTE NA DALŠÍ TÉMA