cyklistických signálech, zde si je tak jen stručně připomeneme.

Odbočení: včas ukážeme rukou ve směru jízdy

Zastavení: s co největším předstihem zvedneme pravou ruku

Objíždění překážky: mávneme rukou za sebe

Kolmá překážka: mávneme 2x rovnoběžně za sebou

Vstávání ze sedla: mávneme 2x rukou na úrovní hýždí dozadu

Vyjmutí bidonu: lehce vystrčíme koleno do strany 

V čele skupiny nikdy nejíme ani nepijeme, stejně tak s převlékáním čekáme na chvíli, kdy budeme na jejím konci a nikoho neohrozíme. 

Balanc na kole

Nejlépe se kolo naučíme ovládat stáním na místě, které sice není jednoduché, ale pomůže nám zažít si základní pohyby a zlepšit rovnováhu. Ideální je zvolit mírný svah a lehký převod. Postupně necháme kolo zpomalit a když se úplně zastaví, udržujeme ho mírným tlakem do pedálů ve stavu, aby nezačalo couvat. Na vše se můžeme podívat v přiloženém videu.

Jízda po zadním kole

Toto už je opravdové mistrovství. I když se na první pohled může zdát, že je to jen frajeřina, ve skutečnosti jde o funkční prvek, který nám může pomoci překonat nerovnost podobně, jako nadhození kola. Zásadní je správně zvolený převod, spíš lehčí, díky kterému bude možná dostatečná akcelerace, která nám spolu s přenesením těžiště dozadu umožní přední kolo zvednout. Pádu na záda zabráníme použitím zadní brzdy, kterou vyvažujeme balanc ze druhé strany.

 

" />
Poradit
Potřebujete poradit?
Potřebujete poradit?

E-mail *

Váš dotaz *

Odeslat dotaz

Signály, balanc a jízda po zadním kole

Publikováno | Sdílet:

Na kolo často nevyrážíme sami. Při pohybu ve skupině je nutné kvůli bezpečnosti a plynulé jízdě myslet na základní signály, kterými si členové skupiny předávají důležité informace.

Cyklistické signály

Základní signály by měl umět každý cyklista, jde o univerzální jazyk, kterým se dorozumí s podobně nadšenými sportovci po celém světě. Jednotlivé povely se shodují s těmi, které používají silničáři a detailně jsme se jimi zabývali ve speciálním článku o cyklistických signálech, zde si je tak jen stručně připomeneme.

Odbočení: včas ukážeme rukou ve směru jízdy

Zastavení: s co největším předstihem zvedneme pravou ruku

Objíždění překážky: mávneme rukou za sebe

Kolmá překážka: mávneme 2x rovnoběžně za sebou

Vstávání ze sedla: mávneme 2x rukou na úrovní hýždí dozadu

Vyjmutí bidonu: lehce vystrčíme koleno do strany 

V čele skupiny nikdy nejíme ani nepijeme, stejně tak s převlékáním čekáme na chvíli, kdy budeme na jejím konci a nikoho neohrozíme. 

Balanc na kole

Nejlépe se kolo naučíme ovládat stáním na místě, které sice není jednoduché, ale pomůže nám zažít si základní pohyby a zlepšit rovnováhu. Ideální je zvolit mírný svah a lehký převod. Postupně necháme kolo zpomalit a když se úplně zastaví, udržujeme ho mírným tlakem do pedálů ve stavu, aby nezačalo couvat. Na vše se můžeme podívat v přiloženém videu.

Jízda po zadním kole

Toto už je opravdové mistrovství. I když se na první pohled může zdát, že je to jen frajeřina, ve skutečnosti jde o funkční prvek, který nám může pomoci překonat nerovnost podobně, jako nadhození kola. Zásadní je správně zvolený převod, spíš lehčí, díky kterému bude možná dostatečná akcelerace, která nám spolu s přenesením těžiště dozadu umožní přední kolo zvednout. Pádu na záda zabráníme použitím zadní brzdy, kterou vyvažujeme balanc ze druhé strany.

 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT